Zamówienie Nr Izp.271.3.2017 z dnia 2017-02-24 - Przetarg nieograniczony pn.Wykonanie nasadzeń roślin kwietnikowych i pielęgnacja kwietników na terenie miasta Bielsk Podlaski w roku 2017.
Tytuł | Przetarg nieograniczony pn.Wykonanie nasadzeń roślin kwietnikowych i pielęgnacja kwietników na terenie miasta Bielsk Podlaski w roku 2017. |
---|---|
Numer | Izp.271.3.2017 |
Data wydania | 2017-02-24 |
Izp.271.3.2017
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy): http://bip.um.bielsk.wrotapodlasia.pl/zamowienia_i_przetargi/zamowienia_i_przetargi_lista.htm Ogłoszenie nr 31838 - 2017 z dnia 2017-02-24 r. Bielsk Podlaski: Wykonanie nasadzeń roślin kwietnikowych i pielęgnacja kwietników na terenie miasta Bielsk Podlaski w roku 2017 Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający nie Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania nie Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: nie
nie W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych: I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Bielsk Podlaski, krajowy numer identyfikacyjny 5065898200000, ul. ul. Kopernika 1, 17100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 0-85 73 18 100, e-mail zp@bielsk-podlaski.pl, faks 0-85 73 18 150. I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy): Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): I.4) KOMUNIKACJA: tak
tak
nie
nie
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
nie II.2) Rodzaj zamówienia: usługi Nie II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest : 1/ Wykonanie nasadzeń roślin w stojących konstrukcjach kwietnikowych : a/ 1 konstrukcja kwietnikowa o wymiarach : wysokość 240 cm, średnica podstawy 120 cm, 12 pierścieni : - obsadzenie wszystkich pierścieni , - zalecana ilość sadzonek : 140-160 szt., b/ 4 konstrukcje kwietnikowe o wymiarach : wysokość 120 cm, średnica podstawy 120 cm, 6 pierścieni : - obsadzenie wszystkich pierścieni, - zalecana ilość sadzonek 70-80 szt. Nasadzenia roślin należy wykonać w drugiej połowie maja, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Gatunki roślin : pelargonia bluszczolistna ( Pelargonium peltatum ), surfinia ( Petunia) , Bacopa ( Sutera) itp. 2/ Wykonanie nasadzeń roślin w donicach wiszących na słupach oświetleniowych - 22 szt. : - średnica donicy - 650 mm ( dwie połowy donic), - zalecana ilość sadzonek - 6 szt. na donicę, - gatunki roślin: pelargonia bluszczolistna ( Pelargonium peltatum), surfinia ( Petunia), bacopa ( Sutera), złoty deszcz ( Heterospermum) itp. Nasadzenia należy wykonać w drugiej połowie maja, w terminie każdorazowo uzgodnionym z Zamawiającym. 3/ Wykonanie nasadzeń roślin w stojących donicach kwiatowych : - powierzchnia nasadzeń - ok. 25 m², - zalecana ilość sadzonek 25 szt./ m2, I nasadzenie : termin nasadzenia – w zależności od występujących warunków atmosferycznych do Wielkanocy, gatunek roślin - bratek ( Viola), kolory kwiatów- biały, żółty, niebieski, bordowy, pomarańczowy II nasadzenie : termin nasadzenia - do dnia 20 czerwca, Gatunek roślin - aksamitka ( Tagetes) o kwiatach żółtych, begonia stale kwitnąca ( Begonia semperflores) o kwiatach białych i czerwonych, pelargonia bluszczolistna ( Pelargonium) o kwiatach czerwonych i białych, pelargonia rabatowa, szałwia błyszcząca ( Salvia splendens) i szałwia omączona ( Salvia farinacea) itp. 4/ Wykonanie nasadzeń roślin na rabatach kwiatowych : Wykaz rabat kwiatowych : 1/ Park Aleksandra Jagiellończyka – 112 m² 2/ przy ul. Kazimierzowskiej – 50 m² 3/ przy ul. Kopernika – 22 m² 4/ rondo Rzeczypospolitej Obojga Narodów- 37 m² 5/ skwer im. Izabeli Branickiej – 312 m² ( 103 m² + 209 m² ) 6/ mogiła wrześniowców- 5 m² I nasadzenie : -powierzchnia nasadzeń – ok. 140 m² - zalecana ilość sadzonek 25 szt./ m² - termin nasadzeń – w zależności od występujących warunków atmosferycznych do Wielkanocy, - gatunek roślin – bratek ( Viola) – kolory ( biały, żółty, bordowy, niebieski, pomarańczowy) Nasadzenia należy wykonać na trenie skweru im. Izabeli Branickiej (ok. 103 m² w centralnej części kwietnika ) oraz na rondzie Rzeczypospolitej Obojga Narodów ( ok. 37 m²) – poz. 4 i 5 wykazu. II nasadzenie : - powierzchnia nasadzeń ogółem – ok.538 m² - zalecana ilość sadzonek – 25 szt./m² - termin nasadzeń : a/ 376 m² ( poz. 1, 2, 5- 209 m² i 6 wykazu) – w drugiej połowie maja, w terminie każdorazowo uzgodnionym z Zamawiającym. b/ 22 m² ( poz. 3 wykazu) – na początku czerwca, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym c/ 140 m² ( poz. 4 i 5) – do dnia 20 czerwca Zalecane gatunki roślin : szałwia błyszcząca ( Salvia splendens) o kwiatach czerwonych, aksamitka ( Tagetes) o kwiatach żółtych, Begonia stale kwitnąca ( Begonia semperflores) o kwiatach białych i czerwonych,starzec ( Senecio), paciorecznik ( Canna), dalia ( Dahlia) itp. Nasadzenia należy wykonać według koncepcji nasadzeń przygotowanej przez Wykonawcę i przedłożonej najpóźniej 7 dni przed planowanym terminem nasadzeń, po jej zaakceptowaniu przez Zamawiającego. 5/ Konserwacja systemów nawadniania oraz sprawowanie kontroli nad ich prawidłową eksploatacją: - na rondzie Rzeczypospolitej Obojga Narodów, - na terenie skweru im. Izabeli Branickiej. Uwagi : Do nasadzeń należy stosować materiał roślinny najwyższej jakości, wolny od chorób i szkodników, o wyrównanym wzroście i kwitnieniu. Nasadzenia należy wykonać zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy ogrodniczej. Rośliny kwitnące należy sadzić w takiej fazie kwitnienia, aby efekt kwitnienia był widoczny najpóźniej po upływie 1 tygodnia od momentu posadzenia. Kwietniki należy obsadzać taką ilością roślin, aby uzyskać efekt zwartej kaskady z kwiatów lub efekt wypełnienia całości kwietnika roślinami. Konstrukcje kwietnikowe oraz donice wiszące należy zamontować bezpośrednio przed ich ekspozycją ( kwietniki z roślinami),a zdemontować bezpośrednio po sezonie ( po usunięciu roślin z kwietników). Zdemontowane kwietniki należy przekazać Zamawiającemu po ich demontażu, oczyszczeniu i odkażeniu w trzecim roku realizacji zamówienia. Obsadzenie konstrukcji kwietnikowych oraz donic wiszących obejmuje także ich wypełnienie podłożem z dodatkiem nawozów i hydroabsorbentu. Obsadzenie donic stojących obejmuje przygotowanie podłoża do obsadzenia z dodaniem nawozów i hydroabsorbentu oraz ewentualne uzupełnienie podłoża w donicach. Obsadzenie kwietników roślinami kwietnikowymi obejmuje przygotowanie terenu pod nasadzenia, tj. przekopanie gleby, zasilenie nawozami, zastosowanie hydroabsorbentu, wymodelowanie kwietnika z wyrównaniem powierzchni. Podać cenę jednostkową wykonania nasadzeń łącznie z roślinami kwietnikowymi kwietników oraz donic kwiatowych stojących ( oddzielnie w odniesieniu do pierwszego nasadzenia bratkami oraz drugiego nasadzenia). W odniesieniu do konstrukcji kwiatowych oraz donic wiszących należy podać cenę jednostkową obsadzenia łącznie z roślinami kwietnikowymi jednej donicy lub konstrukcji kwietnikowej o wysokości 240 cm i 120 cm, z montażem i demontażem. Kompleksową pielęgnację kwietników należy wykonywać od chwili wykonania nasadzeń do 31 października. Likwidację nasadzeń należy wykonać po zakończeniu okresu wegetacyjnego roślin, w terminie ustalonym z Zamawiającym. Kompleksowa pielęgnacja kwietników obejmuje : - regularne podlewanie roślin z częstotliwością zapewniającą ich właściwy wzrost i rozwój oraz zapobiegającą zwiędnięciu lub uschnięciu roślin, - nawożenie roślin w zależności od potrzeb, gwarantujące dobrą kondycję roślin i ich maksymalne kwitnienie, - stałą ochronę roślin przed chorobami i szkodnikami, - regularne odchwaszczanie kwietników gwarantujące stały efekt wysokiej dekoracyjności kwietników ( z uprzątnięciem chwastów), - wymianę uschniętych i chorych roślin na nowe, w tym samym gatunku i odmianie oraz stadium wzrostu i rozwoju , - uzupełnienie brakujących sadzonek w tym samym gatunku i odmianie oraz stadium wzrostu i rozwoju, - regularne usuwanie przekwitniętych kwiatostanów kwiatów letnich - usuwanie zanieczyszczeń z kwietników i terenu w najbliższym ich sąsiedztwie, - utrzymanie pożądanego efektu dekoracyjnego kwietników, - likwidację nasadzeń bratków przed przystąpieniem do nasadzenia kwiatów letnich oraz likwidację nasadzeń po zakończeniu okresu wegetacyjnego. Systemy nawadniania zostały wykonane w 2010 r. Do zakresu prac związanych z konserwacją systemów nawadniania należy m. in. : - wiosenne uruchomienie systemów nawadniania (po uzgodnieniu terminu z przedstawicielem Zamawiającego), - ustawienie czasów nawadniania itp., - bieżący nadzór nad funkcjonowaniem systemów, - przygotowanie systemów nawadniania do okresu zimowego (z odwodnieniem instalacji). Termin realizacji robót związanych z konserwacją systemów nawadniania – do dnia 15 listopada. Koszty zakupu wody zasilającej systemy nawadniające ponosi Zamawiający, natomiast koszty zakupu wody służącej do podlewania za pomocą beczkowozu leżą po stronie Wykonawcy. Roboty zanikające należy zgłaszać do odbioru Zamawiającemu natychmiast po ich zakończeniu, w celu potwierdzenia ich wykonania. Należność za pielęgnację kwietników będzie rozliczana w oparciu o oferowane ceny ryczałtowe w następujący sposób ; - pielęgnacja I nasadzenia ( bratków) w donicach stojących i na rabatach – należność płatna w 2 równych ratach po dokonanych odbiorach prawidłowości wykonanych robót przeprowadzonych w terminach do dnia 10 maja i do dnia 10 czerwca, - pielęgnacja nasadzeń roślin kwietnikowych w konstrukcjach kwietnikowych, w donicach wiszących oraz nasadzeń kwiatów letnich w stojących donicach kwiatowych i na rabatach kwiatowych będzie płatna w 5 równych miesięcznych ratach po dokonanych odbiorach prawidłowości wykonanych robót przeprowadzonych do końca każdego miesiąca w okresie czerwiec-wrzesień oraz po likwidacji nasadzeń i demontażu konstrukcji kwietnikowych i donic wiszących. 2. Stosownie do treści art.29 ust.3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności nasadzenia kwiatów i konserwacji systemów nawadniania. 1)Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak wyżej, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz.1502 z późn. zm.). 2)Wykonawca na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni roboczych, zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia, iż osoba wykonująca czynności wymienione w dziale III ust. 2 SIWZ pozostaje w stosunku pracy lub przedstawi do wglądu zanonimizowane zawarte umowy o pracę z osobami wykonywującymi wymienione wyżej czynności. 3)Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia lub zanonimizowanych kopii umów zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie pkt.2) będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SIWZ wzorze umowy, 4)Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia ww. osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia ww. osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 5)Powyższy wymóg dotyczy również podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace (art.29 ust.3a ustawy).
data zakończenia: 15/11/2017
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: 1)odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art.24 ust.5 pkt.1 ustawy, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). a)Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu jak wyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. b)Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. c)Dokumenty/oświadczenia powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert. III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) 1)Formularz ofertowy – wg Załącznika nr 1 do SIWZ 2)Oświadczenie Wykonawcy – wg Załącznika nr 2 do SIWZ, 3)Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczone notarialnie – jeżeli dotyczy a)w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisywania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy, b)w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art.23 ustawy Pzp), 4)Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg Załącznika nr 3 do SIWZ – jeżeli dotyczy. UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5)Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt.23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia – wg Załącznika nr 4 do SIWZ, SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) OPIS nie
nie
nie
nie
Liczba wykonawców
Umowa ramowa będzie zawarta:
Aukcja wieloetapowa
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: Licytacja wieloetapowa
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie Termin otwarcia licytacji elektronicznej: Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
IV.5) ZMIANA UMOWY |
Burmistrz Miasta
Jarosław Borowski
Metryka strony