Zamówienie Nr z dnia 2015-10-09 - Odpowiedzi na zapytania wykonawców do Zapytania ofertowego na świadczenie usług pocztowych
Tytuł | Odpowiedzi na zapytania wykonawców do Zapytania ofertowego na świadczenie usług pocztowych |
---|---|
Data wydania | 2015-10-09 |
Bielsk Podlaski 2015-10-09
Or 2600. 12 .2015
Odpowiedzi na zapytania wykonawców do Zapytania ofertowego
na świadczenie usług pocztowych
Pytanie:
Zamawiający w § 3 wzoru umowy wskazuje, iż termin płatności należności z tytułu faktury VAT wynosi 21 dni od dnia jej doręczenia.
Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę tego terminu na 14 dni od daty dostarczenia faktury VAT. Ułatwi to Wykonawcy dokonywanie rozliczeń, pozostawiając Zamawiającemu odpowiedni czas na dokonanie płatności.
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje 21 dniowy termin zapłaty faktury.
Pytanie:
Zamawiający wskazuje w formularzu cenowym usługę p.n. „Usługa Pocztex – Expres 24 w obrocie krajowym”.
Wykonawca zwraca uwagę, że wyżej wskazana usługa jest wykonywana przez konkretny podmiot – Pocztę Polską SA, wobec czego można wysunąć wniosek, że wprowadzając taki zapis Zamawiający konstruuje zapisy Zapytania ofertowego dążąc do wyboru konkretnego wykonawcy, co bez wątpienia stanowi rażące naruszenie przepisów Prawa zamówień publicznych. Wykonawca zwraca się o usunięcie powyższego zapisu z treści zestawienia przesyłek oraz opcjonalnie zmianę w/w usługi na przesyłkę kurierską.
Odpowiedź:
Zamawiający w załączniku Nr 1 Formularz ofertowy w tabeli poz. 6 kol. 2 - Rodzaj przesyłki zmienia zapis z „Usługa Pocztex – Ekspres 24 w obrocie krajowym” na „Usługa kurierska dostarczana w ciągu 24 godzin w obrocie krajowym”.
Pytanie:
Zamawiający w pkt. 2.4 Zapytania ofertowego informuje że „Podstawą obliczenia należnych opłat będzie suma opłat za przesyłki faktycznie nadane lub zwrócone w okresie rozliczeniowym, stwierdzona co do ilości i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub oddawczych oraz obowiązujących opłat i ustalonych opustów. W przypadku przesyłek, które nie są rejestrowane – ilość i waga przyjętych lub zwróconych przesyłek stwierdzona będzie na podstawie zestawienia nadanych/zwróconych przesyłek, sporządzonego przez Zamawiającego i potwierdzonego przez placówkę Wykonawcy”.
Wykonawca zwraca się o uzupełnienie przywołanego zapisu o dodatkowe sformułowanie:
„Wszelkie usługi związane z usługami pocztowymi, które nie zostały wyszczególnione w Załączniku nr 1 „formularz ofertowy” będą rozliczane po cenach określonych w cenniku usług pocztowych Wykonawcy”.
Odpowiedź:
Zamawiający w Zapytaniu ofertowym pkt. 2.4 dodaje zapis: „Wszelkie usługi związane z usługami pocztowymi, które nie zostały wyszczególnione w Załączniku nr 1 Formularz ofertowy będą rozliczane po cenach określonych w cenniku usług pocztowych Wykonawcy”.
Pytanie:
Zamawiający w § 2 pkt. 9 wzoru umowy wskazuje, iż „W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesyłki ze wskazaniem gdzie i kiedy adresat może odebrać list lub przesyłkę. Termin odbioru przesyłki przez adresata wynosi 14 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu pozostawienia pierwszego awizo, w tym terminie przesyłka jest „awizowana” dwukrotnie. Po upływie terminu odbioru, przesyłka zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nieodebrania przez adresata”
Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację powyższego zapisu w sposób następujący:
„W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesyłki ze wskazaniem gdzie i kiedy adresat może odebrać list lub przesyłkę. Termin odbioru przesyłki przez adresata wynosi 14 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu pozostawienia pierwszego awizo, w tym terminie przesyłka jest „awizowana” ponownie. Po upływie terminu odbioru, przesyłka zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nieodebrania przez adresata”
Odpowiedź:
Zamawiający w § 2 pkt. 9 wzoru umowy na usługi pocztowe zmienia zapis na: „W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesyłki ze wskazaniem gdzie i kiedy adresat może odebrać list lub przesyłkę. Termin odbioru przesyłki przez adresata wynosi 14 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu pozostawienia pierwszego awizo, w tym terminie przesyłka jest „awizowana” ponownie. Po upływie terminu odbioru, przesyłka zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nieodebrania przez adresata” .
Pytanie:
Zamawiający, w opisie przedmiotu zamówienia w pkt. 2.1 oraz w paragrafie 1 ust. 2 ppkt a) umowy wykazał usługi: przesyłki listowe oraz paczki, jednakże w formularzu cenowym w pozycji 6 wskazał „Usługę Pocztex Ekspres 24 w obrocie krajowym:
Ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. (poz. 1529) Prawo pocztowe w art. 3 pkt 14) oraz pkt 19) definiuje usługi „paczka pocztowa” jak również „przesyłka kurierska”. W związku z tym, iż paczka pocztowa jest przesyłką rejestrowaną, niebędącą przesyłką listową o masie do 20 000 g i wymiarach, z których żaden nie może przekroczyć 2000 mm albo, o wymiarach, które nie mogą przekroczyć 3000 mm dla sumy długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość, zaś „przesyłka kurierska” – to przesyłka listowa będąca przesyłką rejestrowaną lub paczką pocztową, przemieszczana i doręczana w sposób łącznie zapewniający, m.in.: bezpośredni odbiór przesyłki pocztowej od nadawcy, śledzenie przesyłki pocztowej od momentu nadania do doręczenia, doręczenie przesyłki pocztowej w gwarantowanym terminie określonym w regulaminie świadczenia usług pocztowych lub w umowach o świadczenie usług pocztowych.
W związku z powyższym, Wykonawca wnioskuje o dodanie do opisu przedmiotu zamówienia jak również do umowy usług: przesyłki kurierskie w obrocie krajowym lub zmianę pozycji z Formularza cenowego na paczki pocztowe.
Odpowiedź:
Zamawiający w załączniku Nr 1 Formularz ofertowy w tabeli poz. 6 kol. 2 - Rodzaj przesyłki zmienia zapis z „Usługa Pocztex – Ekspres 24 w obrocie krajowym” na „Usługa kurierska dostarczona w ciągu 24 godzin w obrocie krajowym”.
Pytanie:
Zamawiający w paragrafie 3 pkt. 2) umowy wskazał: „podstawą rozliczeń finansowych jest ustalona kwota na podstawie obowiązujących dniu nadania cenników, suma opłat za nadane przesyłki”.
Wnioskodawca wnioskuje o dodanie również zapisu ewentualnie zwróconych przesyłek do Zamawiającego i w związku z tym zmianę zapisu umowy na następujący: „podstawą rozliczeń finansowych jest ustalona kwota na podstawie obowiązujących w dniu nadania cenników, suma opłat za nadane i zwrócone przesyłki”.
Odpowiedź:
Zamawiający w § 3 ust. 1 pkt. 2) wzoru umowy na usługi pocztowe zmienia zapis na: „podstawą rozliczeń finansowych jest ustalona kwota na podstawie obowiązujących w dniu nadania cenników, suma opłat za nadane i zwrócone przesyłki”.
Pytanie:
Wykonawca zwraca również uwagę Zamawiającego o dokonanie modyfikacji treści opisu przedmiotu zamówienia w „Zapytaniu ofertowym” w pkt. 8 w zakresie kryteriów oceny ofert tj. zastosowania kryterium społecznego w ramach, którego Zamawiający będzie premiował wykonawców zatrudniających pracowników, którzy będą brali udział w realizacji przedmiotowego zamówienia, na podstawie umowy o pracę (w relacji np. 70% cena, 30 % kryterium społeczne).
Odpowiedź:
Zamawiający nie ma obowiązku stosowania drugiego kryterium (oprócz ceny) przy wyborze ofert w związku z tym, że wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych kwoty 30.000 euro (art. 4 pkt. 8 ustawy Pzp) i postępowanie nie podlega ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.).
Zamawiający podtrzymuje „najniższą cenę” jako kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty.
BURMISTRZ MIASTA
/-/ Jarosław Borowski
Metryka strony