Zamówienie Nr Izp.271.40.2011 z dnia 2011-12-13 - Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy na obsługę prawną Urzędu Miasta w 2012 r.

Tytuł Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy na obsługę prawną Urzędu Miasta w 2012 r.
Numer Izp.271.40.2011
Data wydania 2011-12-13
 
Izp.271.40.2011

Bielsk Podlaski: Obsługa prawna Urzędu Miasta w 2012 r.
Numer ogłoszenia: 423484 - 2011; data zamieszczenia: 13.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Bielsk Podlaski, ul. Kopernika 1, 17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie, tel. 085 7318100, faks 085 7318150 , strona internetowa www.bielsk-podlaski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Urzędu Miasta w 2012 r..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Zamawiającego, przez co rozumie się : konsultacje, doradztwo, sporządzanie opinii i analiz prawnych, zastępstwo procesowe przed sądami powszechnymi, zastępstwo przed organami administracji, uczestnictwo w negocjacjach..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.11.20.00-2.

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

Gmina, jako jednostka sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych, zobowiązana jest do udzielania zamówień na świadczenie usług na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych. Zgodnie z artykułem 10 przedmiotowej ustawy podstawowymi trybami udzielenia zamówienia są przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony. Niemniej jednak w odniesieniu do świadczenia usług prawniczych, które zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym, zostały zakwalifikowane jako usługi niepriorytetowe, zastosowanie ma art. 5 ustawy prawo zamówień publicznych. Zgodnie z ust. 1a tego artykułu w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub 67 ust. 1, w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Natomiast art. 5 ust. 1b stanowi, że: w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu z wolnej ręki. Ustawodawca nie wyjaśnił, co należy rozumieć pod pojęciami wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. W doktrynie przyjmuje się, że wykonywanie zastępstwa procesowego polega na występowaniu przed sądami i innymi organami orzekającymi w rozumieniu reprezentacji prawnej, zatem w zakres tego pojęcia wchodzi nie tylko zastępstwo mocodawcy, ale także udzielanie dalszej substytucji. Natomiast doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego należy rozumieć dość szeroko. Każde działanie jednostki samorządu terytorialnego w sferze jego praw i obowiązków może prowadzić do wstąpienia na drogę procesową. Tym samym, w danych okolicznościach, udzielenie porady, konsultacji prawnej, czy też wydanie opinii może mieć na celu wskazanie, czy dana sytuacja rodzi konieczność lub ryzyko wstąpienia na drogę procesową. Ponadto doradztwo w zakresie zastępstwa procesowego może być także rozumiane jako określanie właściwej i korzystnej strategii procesowej toczącego się już postępowania. Wybór Wykonawcy, najlepiej dopasowanego do potrzeb, gwarantuje ochronę ogólnie pojętych interesów Zamawiającego. Nagłość i nieprzewidywalność sytuacji prawnych wymaga niekiedy szybkiej i zdecydowanej reakcji strony, zaś wybór Wykonawcy dopasowanego do potrzeb, daje możliwość podjęcia szybkiego i przede wszystkim skutecznego działania. Niemniej jednak nie wyczerpuje to mnogości sytuacji prawnych, w których może znaleźć się Zamawiający. Niewątpliwie opracowywanie opinii i ekspertyz, prowadzenie negocjacji, sporządzanie umów, czy też sporządzanie projektów aktów prawa miejscowego, podobnie jak zastępstwo procesowe i doradztwo prawne w rozumieniu art. 5 ust 1b, wymagają od Wykonawcy wysokich kwalifikacji i umiejętności, dlatego też, ze względu na ochronę ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, jak również racjonalność wydatkowania środków publicznych uzasadnionym jest, by jeden podmiot wykonywał obsługę prawną jednostki także w tym zakresie na podstawie udzielenia zamówienia z wolnej ręki. Cytowane artykuły w sposób niebudzący wątpliwości uprawniają Zamawiającego do wyboru wykonawcy gwarantującego najwyższą jakość świadczonych usług, zarówno w zakresie zastępstwa procesowego, jak i doradztwa prawnego, nie zaś jedynie proponującego najniższą cenę. Jest to zasadne przede wszystkim z tego względu, że usługi prawnicze mają charakter specjalistyczny, w związku z czym, ważne są nie tylko wykształcenie i posiadane tytułu naukowe, ale przede wszystkim faktycznie posiadana wiedza, doświadczenie zawodowe, lata praktyki w danej dziedzinie prawa, czy też liczba i kwalifikacje osób zatrudnionych w danym zespole, czy kancelarii prawnej. Mając na uwadze powyższe rozważania, należy stwierdzić, iż Kancelaria Radców Prawych s.c. J. Kamieńska, B. Niewiński, J. Wasiluk daje rękojmię świadczenia usług prawniczych najwyższej jakości. Kancelaria ta współpracuje z gminą od 2006 roku, zatem posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie w zakresie obsługi prawnej jednostki samorządu terytorialnego, zarówno w zakresie zastępstwa procesowego, jak i szeroko rozumianego doradztwa prawnego. Doskonale orientuje się w bieżących w sprawach i problemach urzędu. Udzielenie zamówienia niniejszej kancelarii zapewni kontynuację w zakresie rozpoczętych procedur, prowadzenia postępowań sądowych i egzekucyjnych, jak również spraw pracowniczych i socjalnych. Kadrę Kancelarii stanowi wykwalifikowany zespół pracowników dysponujący szeroką wiedzą z zakresu prawa, następstwem czego jest wysoka skuteczność w realizacji podejmowanych działań. Tym samym udzielenie zamówienia z wolnej ręki Kancelarii Radców Prawnych s.c. w zakresie świadczenia usług prawniczych na rzecz gminy jest zgodne z przepisami prawa zamówień publicznych i uzasadnione względami praktycznymi.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Radców Prawnych s.c., J. Kamieńska, B. Niewiński, J. Wasiluk, ul. Waryńskiego 6 lok. 24, 15-461 Białystok, kraj/woj. podlaskie.
 
w.z. Burmistrza Miasta
Walentyna Szymczuk
z-ca Burmistrza

Metryka strony

Udostępniający: Halina Szatyłowicz

Wytwarzający/odpowiadający: Halina Szatyłowicz

Wprowadzający: Halina Szatyłowicz

Data wprowadzenia: 2011-12-13

Data modyfikacji: 2011-12-13

Opublikował: Tomasz Nazaruk

Data publikacji: 2011-12-13