Zamówienie Nr Izp.271.22.2015 z dnia 2015-11-02 - Przetarg nieograniczony pn. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli zamieszkałych nieruchomości z terenu Miasta Bielsk Podlaski na lata 2016-2017
Tytuł | Przetarg nieograniczony pn. Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli zamieszkałych nieruchomości z terenu Miasta Bielsk Podlaski na lata 2016-2017 |
---|---|
Numer | Izp.271.22.2015 |
Data wydania | 2015-11-02 |
31/10/2015 S212 Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Polska-Bielsk Podlaski: Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
2015/S 212-386376
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Miasto Bielsk Podlaski
ul. Kopernika 1
Punkt kontaktowy: Miasto Bielsk Podlaski
Osoba do kontaktów: Ewa Nowicka
17-100 Bielsk Podlaski
POLSKA
Tel.: +48 857318100
E-mail: enowicka@bielsk-podlaski.pl
Faks: +48 857318150
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.bielsk-podlaski.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli zamieszkałych nieruchomości z terenu Miasta Bielsk Podlaski na lata 2016–2017.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i podobne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Teren miasta Bielsk Podlaski.
Kod NUTS
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi polegającej na:
a) odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli zamieszkałych nieruchomości z terenu Miasta Bielsk Podlaski,
b) zagospodarowaniu odpadów komunalnych odebranych od właścicieli zamieszkałych nieruchomości z terenu Miasta Bielsk Podlaski, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13.9.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz.1399 z późn. zm.), zapisami uchwały Nr XX/234/12 z dnia 21.6.2012 r. w sprawie wykonania „Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017” oraz zapisami uchwały Rady Miasta Nr XI/94/15 z dnia 29.9.2015 r. w sprawie Regulaminu Utrzymania Czystości i Porządku na terenie miasta Bielsk Podlaski,
c) zakupie i dystrybucji worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej,
d) zakupie i dystrybucji pojemników do selektywnej zbiórki popiołu w zabudowie jednorodzinnej,
e) zapewnieniu specjalistycznych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej wraz z utrzyma-niem ich w należytym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
90513100, 90510000, 90514000, 90533000, 90512000, 90511200
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 3 100 000 PLN
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 1.1.2016. Zakończenie 31.12.2017
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
1.Wysokość wadium.
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 80 000 PLN, słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych.
2.Termin wniesienia wadium.
2.1.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli:
a)wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert,
b)wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały złożone w kasie Urzędu Miasta Bielsk Podlaski przy ul. Kopernika 1 przed upływem terminu składania ofert.
2.2.Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, przy czym:
a)wadium w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta nr 41 8063 0001 0070 0706 5699 0006 z dopiskiem: Wadium w przetargu pn. „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli zamieszkałych nieruchomości na terenie miasta Bielsk Podlaski na lata 2016-2017”,
b)w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz do oferty należy załączyć kserokopię dokumentu stanowiącego wadium. Oryginał tego dokumentu należy złożyć w kasie Urzędu Miasta przy ul. Kopernika 1 w pok. Nr 9 przed upływem terminu składania ofert.
3.Formy wniesienia wadium.
3.1.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a)pieniądzu,
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)gwarancjach bankowych,
d)gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm.).
3.2.W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, o których mowa w rozdz. XII pkt.5 SIWZ, w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami. Wadium w formach wymienionych w pkt.3 lit. b-e) musi być wystawione na Miasto Bielsk Podlaski
Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą.
Gwarancja (poręczenie) nie może zawierać zastrzeżenia gwaranta (poręczyciela) o konieczności potwierdzenia podpisów Zamawiającego na pisemne wezwanie do zapłaty przez bank prowadzący rachunek Zamawiającego.
3.3.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
3.4.Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo.
4.Zwrot wadium.
4.1.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.5.2 nin. rozdziału.
4.2.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
4.3.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4.4.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
5.Zatrzymanie wadium.
5.1.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
5.2.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
6.Inne postanowienia dotyczące wadium.
6.1.Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art.46 ust.3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
6.2.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt.4.1 nin. rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Zamawiający nie przewiduje możliwości rozliczeń z Wykonawcą w obcej walucie.
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego będą realizowane w PLN.
Obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie ryczałtowe.
Wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie po zakończeniu danego miesiąca świadczenia usługi, na podstawie dostarczonej prawidłowo wystawionej faktury VAT wraz z miesięcznym raportem
Wynagrodzenie należne Wykonawcy z tytułu realizacji umowy za miesiąc grudzień 2017 roku zostanie wypłacone w terminie 30 dni od dnia złożenia prawidłowo wystawionej faktury wraz z wymaganymi dokumentami, tj. półrocznym sprawozdaniem oraz miesięcznym raportem.
Wynagrodzenie należne Wykonawcy płatne będzie przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze VAT, w ciągu 30 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego faktury VAT.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
1.Zgodnie z art.23 ust.1 Prawa zamówień publicznych Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia składając następujące dokumenty:
1.1.Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa oddzielne dokumenty wymienione w rozdz. IX pkt.6 SIWZ.
1.2.Oświadczenie o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1.3.Dokumenty, o których mowa w pkt.1,2,3,4 i 5 nin. rozdziału – winni złożyć wspólnie.
2.W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną, dokumenty o których mowa w rozdz.IX pkt.1 i 6 dotyczyć winny każdego ze wspólników tej spółki.
3. Wykonawcy tworzący konsorcjum zobowiązani będą, najpóźniej przed zawarciem umowy na wykonanie zamówienia, do przedłożenia umowy konsorcjum.
4.Zamawiający wymaga, aby umowa konsorcjum:
1)określała sposób reprezentacji wszystkich podmiotów oraz upoważniała jednego z członków konsorcjum – głównego partnera (Lidera) do koordynowania czynności związanych z realizacją umowy,
2)stwierdzała o odpowiedzialności solidarnej partnerów konsorcjum, za całość podjętych zobowiązań w ramach realizacji przedmiotu zamówienia,
3)oznaczała czas trwania konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia,
4)określała cel gospodarczy obejmujący swoim zakresem przedmiot zamówienia,
5)wykluczała możliwość wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia,
6)określała sposób współdziałania podmiotów z określeniem podziału zadań w trakcie realizacji zamówienia,
7)stwierdzała zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego.
5.W przypadku, gdy Wykonawcą będzie więcej niż jeden podmiot, wynagrodzenie należne Wykonawcy wpłacane będzie na konto podmiotu, zwanego dalej „Liderem”, wskazanego wspólnie przez podmioty występujące jako Wykonawca.
Wskazanie Lidera będzie określone w formie pisemnego upoważnienia stanowiącego załącznik do Umowy, w którym wszystkie podmioty występujące jako Wykonawca upoważnią Lidera do dokonywania wszelkich rozliczeń z Zamawiającym oraz wskazania rachunku bankowego, na który zapłata ma nastąpić. Upoważnienie to nie może być odwołane w okresie obowiązywania Umowy. Wykonawca wyraża zgodę na dokonanie przez Zamawiającego zapłaty wynagrodzenia lub jego części zgodnie z wystawioną przez Lidera fakturą, na rachunek w niej wskazany oraz oświadcza, iż zapłata dokonana w powyższy sposób zwalnia zamawiającego z długu wobec Wykonawcy.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki:
1.posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada:
a)wpis do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Burmistrza Miasta Bielsk Podlaski, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13.9.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz.1399 z późn. zm.), w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
b)wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zgodnie z ustawą z dnia 29.7.2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 z późn. zm.),
c)zezwolenie na transport odpadów lub wpis do rejestru lub zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów, zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 z późn. zm.),
d)zezwolenie na zbieranie odpadów lub równorzędne, zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 z późn. zm.).
Celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu stawianych Wykonawcom przez Zamawiającego oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 ustawy, oferta musi zawierać następujące dokumenty w formie oryginału lub ich kserokopii (odpisów) poświadczonych za zgodność przez uprawnione osoby:
1.oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 pkt.1-4 ustawy wg załącznika Nr 2 do SIWZ
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu może być złożone wspólnie, przy czym winno być podpisane przez każdego z tych Wykonawców lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu)
2.Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII ust.1 pkt.1.1 SIWZ
2.1.wpis do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Burmistrza Miasta Bielsk Podlaski, o którym mowa w art.9b ustawy z dnia 13.9.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz.1399 z późn. zm.) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
2.2.wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zgodnie z ustawą z dnia 29.7.2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 z późn. zm.)
2.3.zezwolenie na transport odpadów lub wpisu do rejestru lub zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów, zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 z późn. zm.),
2.4.zezwolenie na zbieranie odpadów lub równorzędne, zgodnie z ustawą z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 z późn. zm.)
(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
3.Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII ust.1 pkt.1.2 SIWZ
3.1.Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia SIWZ wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ilości odebranych odpadów komunalnych w ciągu roku oraz z załączeniem dowodów, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Należy wypełnić załącznik nr 4 do SIWZ.
Dowodami potwierdzającymi, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są:
a)poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający należyte wykonanie usługi;
b)oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie usług zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów potwierdzających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz usług lub dowody potwierdzające czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie budzą wątpliwości Zamawiającego, lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.,
(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
4.Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII ust.1 pkt.1.3 SIWZ.
4.1.Wykaz pojazdów, jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w rozdz. VIII ust.1 pkt.1.3 lit. a) SIWZ, wraz z informacjami o podstawie do dysponowania tymi zasobami na formularzu zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SIWZ
(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
4.2.Oświadczenie, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie administracyjnym miasta lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta Bielsk Podlaski na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny. W oświadczeniu należy podać miejsce, gdzie baza jest lub będzie zlokalizowana oraz załączyć jej opis, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SIWZ
(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
5.Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII ust.1 pkt.1.5 SIWZ.
5.1.Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN
(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
5.2.Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub informacja o zdolności kredytowej Wykonawcy na kwotę co najmniej 3 000 000 PLN wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
Uwaga! Zgodnie z art.26 ust.2c ustawy, jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.
6.Dokumenty i oświadczenia w zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 oraz art.24 ust. pkt.5 ustawy.
6.1.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy (załącznik nr 2 do SIWZ).
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, oświadczenie może być złożone wspólnie, przy czym winno być podpisane przez każdego z tych Wykonawców lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu),
6.2.Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.1 pkt.2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich)
6.3.Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich)
6.4.Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich)
6.5.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich)
6.6.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich)
6.7. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. w rozumieniu ustawy z dnia 16.2.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. nr 50 poz.331 z późn. zm.), którzy złożyli odrębne oferty w niniejszym postępowaniu albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (załącznik nr 5 do SIWZ)
(w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich)
7. Zgodnie z art.26 ust.2b ustawy, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (przedstawione w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (załącznik Nr 2a do SIWZ). Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art.26 ust.2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie tych zasobów nie ponosi winy.
8.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt.6 ppkt.6.2-6.4 i 6.6 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
8.1.nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
8.2.nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
8.3.nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
9.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt.6 ppkt.6.5 SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.4-8 ustawy.
10.Dokumenty, o których mowa w rozdz. IX pkt.8 ppkt.8.1 i 8.3 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w rozdz. IX pkt.5 ppkt.5.2 i pkt.8 ppkt.8.2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
11.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt.8 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis rozdz. IX pkt.10 SIWZ stosuje się odpowiednio.
12.Zgodnie z art.23 ust.1 Prawa zamówień publicznych Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia składając następujące dokumenty:
12.1.Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa oddzielne dokumenty wymienione w pkt.6.
12.2.Oświadczenie o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
12.3.Dokumenty, o których mowa w pkt.1,2,3,4 i 5 nin. rozdziału – winni złożyć wspólnie.
13.W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną, dokumenty o których mowa w pkt.1 i 6 dotyczyć winny każdego ze wspólników tej spółki.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
a)posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN,
b)przedłoży informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub informację o zdolności kredytowej Wykonawcy na kwotę co najmniej 3 000 000 PLN wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII ust.1 pkt.1.5 SIWZ.
1.Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 500 000 PLN
(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
2.Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub informacja o zdolności kredytowej Wykonawcy na kwotę co najmniej 3 000 000 PLN wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
Uwaga! Zgodnie z art.26 ust.2c ustawy, jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
1.Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami tj.:
a) co najmniej 5 pojazdami, w tym:
— 2 pojazdy przystosowane do odbierania nieselektywnych odpadów komunalnych,
— 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
— 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kom paktującej.
Pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
Pojazdy powinny być wyposażone w system monitoringu i czujników zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.1.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122).
b)bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie administracyjnym miasta lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny. Baza ta musi spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11.1.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122).
Szczegółowe wymagania dotyczące pojazdów oraz bazy magazynowo-transportowej zawiera załącznik Nr 3 oraz Nr 6 do SIWZ.
2.Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia;
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj.: usługi odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i/lub selektywnych o masie łącznej odebranych odpadów co najmniej 2 500 Mg/rok.
Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII ust.1 pkt.1.2 SIWZ
1.Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia SIWZ wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ilości odebranych odpadów komunalnych w ciągu roku oraz z załączeniem dowodów, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Należy wypełnić załącznik nr 4 do SIWZ.
Dowodami potwierdzającymi, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający należyte wykonanie usługi;
b)oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie usług zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów potwierdzających, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz usług lub dowody potwierdzające czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie budzą wątpliwości Zamawiającego, lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.,
(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII ust.1 pkt.1.3 SIWZ.
1.Wykaz pojazdów, jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w rozdz. VIII ust.1 pkt.1.3 lit. a) SIWZ, wraz z informacjami o podstawie do dysponowania tymi zasobami na formularzu zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SIWZ
(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
2.Oświadczenie, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie administracyjnym miasta lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta Bielsk Podlaski na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny. W oświadczeniu należy podać miejsce, gdzie baza jest lub będzie zlokalizowana oraz załączyć jej opis, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SIWZ
(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie).
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone w specyfikacjach, w zaproszeniu do składania ofert lub negocjacji lub w dokumencie opisowym
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
Izp.271.22.2015
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
14.12.2015 - 10:00
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 14.12.2015 - 10:30
Miejscowość:
Bielsk Podlaski
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Wykonawcom, a także innym podmiotom, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów niniejszej ustawy przysługują środki ochrony prawnej. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art.154 pkt. 5 niniejszej ustawy.
1.Odwołanie zgodnie z art.180-198 ustawy pzp przysługuje wyłącznie wobec czynności:
1)opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,
2)wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia,
3)odrzucenia oferty odwołującego
2.Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie określonej w art.180 ust.4 ustawy. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu w formie i terminie określonym w art.180 ust.5 ustawy. Wnosząc odwołanie Wykonawca zobowiązany jest wnieść wpis.
3.Terminy wnoszenia odwołania:
1)10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art.27 ust.2 ustawy, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób,
2)odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowień SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej,
3)odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
4.Przystąpienie do postępowania odwoławczego:
1)Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby w formie określonej w art.185 ust.2 ustawy, przekazując jego kopię Zamawiającemu oraz Wykonawcy wnoszącemu odwołanie.
2)Zamawiający lub odwołujący zgodnie z art.185 ust.4 ustawy może zgłosić opozycje przeciw przystąpieniu innego Wykonawcy do postępowania odwoławczego nie później niż do czasu otwarcia rozprawy.
5.Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechania czynności, do której jest zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art.180 ust.2 ustawy pzp.
6.Skarga do sądu – zgodnie z przepisami art.198a – 198g ustawy.
1)na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga, którą wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.
2)skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem. Tryb oraz szczegółowe zasady wnoszenia środków ochrony prawnej zostały określone w dziale VI ustawy.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
28.10.2015
Burmistrz Miasta
Jarosław Borowski
Metryka strony