Zamówienie Nr Izp.271.8.2013 z dnia 2013-04-05 - przetarg pn.Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na terenie miasta Bielsk Podlaski

Tytuł przetarg pn.Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na terenie miasta Bielsk Podlaski
Numer Izp.271.8.2013
Data wydania 2013-04-05
10/04/2013    S70    Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

PL-Bielsk Podlaski: Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

2013/S 070-116645

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Miasto Bielsk Podlaski
Punkt kontaktowy: Miasto Bielsk Podlaski
Osoba do kontaktów: Agnieszka Kalinowska
17-100 Bielsk Podlaski
POLSKA
Tel.: +48 857318100
E-mail: zp@bielsk-podlaski.pl
Faks: +48 857318150

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.bielsk-podlaski.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Ogólne usługi publiczne

I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomosciach zamieszkałych na terenie miasta Bielsk Podlaski

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług

Usługi
Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i podobne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Teren miasta Bielsk Podlaski
Kod NUTS

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi polegającej na:
a) odbieraniu odpadów komunalnych z terenu Miasta Bielsk Podlaski z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
b) zagospodarowaniu odpadów komunalnych odebranych z terenu Miasta Bielsk Podlaski z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2012r. poz. 391, zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017 przyjętego Uchwałą Nr XX/233/12 z dnia 21 czerwca 2012 r. oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Bielsk Podlaski.
c) zakup i dystrybucja worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej.
d) zapewnienie specjalistycznych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej wraz z utrzymaniem ich w należytym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

90513100, 90510000, 90514000, 90533000, 90512000, 90511200

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

II.1.8)Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:

Szacunkowa wartość bez VAT: 8 900 000,00 PLN

II.2.2)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.3)Informacje o wznowieniach

Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie

II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Rozpoczęcie 1.7.2013. Zakończenie 31.12.2015

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:

1. Wysokość wadium.
Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 100 000 zł, słownie sto tysięcy zł.
2. Termin wniesienia wadium.
2.1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli:
a) wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu na składanie ofert.
b) wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały złożone w
kasie Urzędu Miasta Bielsk Podlaski przy ul.Kopernika1przed upływem terminu składania ofert.
2.2. Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, przy
czym:
a) wadium w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta nr 41 8063 0001 0070 0706 5699 0006 z dopiskiem Wadium w przetargu pn. „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie miasta Bielsk Podlaski”.
b) w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz do oferty należy załączyć kserokopię dokumentu stanowiącego wadium. Oryginał tego dokumentu należy złożyć w kasie Urzędu Miasta przy ul. Kopernika 1 w pok. Nr 9 przed upływem terminu składania ofert.
3. Formy wniesienia wadium.
3.1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
3.2. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, o których mowa w rozdz. XII pkt 5 SIWZ, w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami. Wadium w formach wymienionych w pkt 3 od „b” do „e” musi być wystawione na Miasto Bielsk Podlaski
Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą.
Gwarancja (poręczenie) nie może zawierać zastrzeżenia gwaranta (poręczyciela), o konieczności potwierdzenia podpisów Zamawiającego na pisemne wezwanie do zapłaty przez bank prowadzący rachunek Zamawiającego.
3.3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
3.4. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo.
4. Zwrot wadium.
4.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 5.2 nin. rozdziału.
4.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
4.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
5. Zatrzymanie wadium.
5.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
5.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
6. Inne postanowienia dotyczące wadium.
6.1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
6.2. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 4.1 nin. rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Zamawiający nie przewiduje możliwości rozliczeń z wykonawcą w obcej walucie.
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego będą realizowane w PLN.
Wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie po zakończeniu danego miesiąca świadczenia usługi, na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT, po wcześniejszym zaakceptowaniu przez zamawiającego raportu, o którym mowa w § 8 Umowy.
Wynagrodzenie należne Wykonawcy z tytułu realizacji umowy za miesiąc grudzień 2015 roku zostanie wypłacone w terminie 30 dni od dnia przekazania przez Wykonawcę sprawozdania o którym mowa w §8 za IV kwartał 2015 roku.
Wynagrodzenie należne Wykonawcy płatne będzie przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze VAT, w ciągu 21 dni od otrzymania przez Zamawiającego faktury VAT wystawionej zgodnie z ust. 4 z zastrzeżeniem ust.5 umowy.
Obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie ryczałtowe.

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

1. Zgodnie z art. 23 ust.1 Prawa zamówień publicznych wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia składając następujące dokumenty:
1.1 Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa oddzielne dokumenty wymienione w pkt 6 rozdz. IX SIWZ
1.2 Oświadczenie o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
1.3 Dokumenty, o których mowa w pkt 1, 2, 3, 4 i 5rozdziału IX SIWZ - winni złożyć wspólnie.
2. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną, dokumenty o których mowa w pkt 1 i 6 rozdz. IX SIWZ dotyczyć winny każdego ze wspólników tej spółki.
3.Zamawiający wymaga, aby umowa konsorcjum:
1) określała sposób reprezentacji wszystkich podmiotów oraz upoważniała jednego z członków konsorcjum - głównego partnera (Lidera) do koordynowania czynności związanych z realizacją umowy,
2) stwierdzała o odpowiedzialności solidarnej partnerów konsorcjum, za całość podjętych zobowiązań w ramach realizacji przedmiotu zamówienia,
3) oznaczała czas trwania konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia,
4) określała cel gospodarczy obejmujący swoim zakresem przedmiot zamówienia,
5) wykluczała możliwość wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia,
6) określała sposób współdziałania podmiotów z określeniem podziału zadań w trakcie realizacji zamówienia,
7) stwierdzała zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego.
W przypadku, gdy Wykonawcą będzie więcej niż jeden podmiot, wynagrodzenie należne Wykonawcy wpłacane będzie na konto podmiotu, zwanego dalej „Liderem”, wskazanego wspólnie przez podmioty występujące jako Wykonawca.
Wskazanie Lidera będzie określone w formie pisemnego upoważnienia stanowiącego załącznik do Umowy, w którym wszystkie podmioty występujące jako Wykonawca upoważnią Lidera do dokonywania wszelkich rozliczeń z Zamawiającym oraz wskazania rachunku bankowego, na który zapłata ma nastąpić. Upoważnienie to nie może być odwołane w okresie obowiązywania Umowy. Wykonawca wyraża zgodę na dokonanie przez Zamawiającego zapłaty wynagrodzenia lub jego części zgodnie z wystawioną przez Lidera fakturą, na rachunek w niej wskazany oraz oświadcza, iż zapłata dokonana w powyższy sposób zwalnia Zamawiającego z długu wobec Wykonawcy.

III.1.4)Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału

III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki tj.:
1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) posiada uprawnienia do wykonywania działalności tj.: zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 185 poz. 1243 ze zm.) lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz.21)
Zamawiający uzna warunek za spełniony również w przypadku, gdy Wykonawca posiada
zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów i na podstawie art. 32 ustawy z
dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na
transport odpadów
b) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta Bielsk Podlaski
c) posiada zezwolenie na zbieranie odpadów lub równorzędne
d) posiada wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
6. oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w
związku z brakiem podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o
których mowa w art. 24 ust. 1-2 ustawy.
7.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy należy przedłożyć:
7.1 oświadczenie dotyczące przynależności Wykonawcy do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem Nr 5 do SIWZ. Do oświadczenia należy dołączyć.
- listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), którzy złożyli odrębne oferty w niniejszym postępowaniu albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (dokumenty winny być przedstawione w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii).
IX. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy do oferty.
1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu , o których mowa w art. 22 ust.1 pkt. 1 – 4 ustawy wg załącznika Nr 2 (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu może być złożone wspólnie, przy czym winno być podpisane przez każdego z tych Wykonawców lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu).
2. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 1
SIWZ
2.1.zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 w związku z art. 233 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz.U z 2013r. poz.21). W przypadku gdy wykonawca na podstawie art. 32 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. zwolniony jest z obowiązku posiadania zezwolenia na transport odpadów, przedkłada zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów;
2.2.wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta Bielsk Podlaski,
2.3.zezwolenie na zbieranie odpadów lub równorzędne,
2.4.wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska
3. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 2
SIWZ.
3 .1 Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia SIWZ wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ilości odebranych odpadów komunalnych w ciągu roku oraz z załączeniem dowodów, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Należy wypełnić załącznik nr 4 do SIWZ.
Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są:
-poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający należyte wykonanie usługi;
-oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie usług zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów potwierdzających czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz usług lub dowody potwierdzające czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie budzą wątpliwości Zamawiającego, lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.,
(W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
4. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 3
SIWZ.
4.1 Wykaz pojazdów jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w rozdz. VIII pkt 3.1. a, b, c SIWZ, wraz z informacjami o podstawie do dysponowania tymi zasobami na formularzu zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SIWZ.
(W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
4.2 Oświadczenie, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie administracyjnym miasta lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta Bielsk Podlaski na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny. W oświadczeniu należy podać miejsce gdzie baza jest lub będzie zlokalizowana oraz załączyć jej opis.
5. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 5
SIWZ.
5.1 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 000 000 złotych.
5.2. Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert na kwotę 3 000 000 zł.
(W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
Uwaga! Zgodnie z art. 26 ust. 2c. ustawy: Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.
6. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w
rozdz. VIII pkt 6 SIWZ.
6.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy (załącznik nr 2 do
SIWZ).
6.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6.5 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
6.6 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
6.7 Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. nr 50 poz. 331 z póź. zm.) lub informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (załącznik nr 5 do siwz)
7. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z
nich przy wykonaniu zamówienia (załącznik Nr 2a do siwz).
8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt 6 ppkt
6.2 – 6.4 i 6.6 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
8.1 nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
8.2 nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
8.3 nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
9. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt 6 ppkt
6.5 SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego
miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.
10. Dokument/dokumenty, o którym/których mowa w rozdz. IX pkt 8 ppkt 8.1 i 8.3 powinien/powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument/dokumenty, o którym/których mowa w rozdz. IX pkt 5 ppkt 5.2 i pkt 8 ppkt 8.2 powinien/powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
11. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt 8
SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby
lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis rozdz. IX
pkt 10 SIWZ stosuje się odpowiednio.
12. Zgodnie z art. 23 ust.1 Prawa zamówień publicznych wykonawcy mogą wspólnie
ubiegać się o udzielenie zamówienia składając następujące dokumenty:
12.1 Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa
oddzielne dokumenty wymienione w pkt 6.
12.2 Oświadczenie o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
12.3 Dokumenty, o których mowa w pkt 1, 2, 3, 4 i 5 nin. rozdziału – winni złożyć wspólnie.
13. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną, dokumenty o których mowa w pkt 1 i
6 dotyczyć winny każdego ze wspólników tej spółki.

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że
a)posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 000 000 złotych.
b) przedłoży informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert na kwotę 3 000 000 zł.
6. oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w
związku z brakiem podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o
których mowa w art. 24 ust. 1-2 ustawy.
7.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy należy przedłożyć:
7.1 oświadczenie dotyczące przynależności Wykonawcy do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem Nr 5 do SIWZ. Do oświadczenia należy dołączyć.
- listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), którzy złożyli odrębne oferty w niniejszym postępowaniu albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (dokumenty winny być przedstawione w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii).
IX. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy do oferty.
1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu , o których mowa w art. 22 ust.1 pkt. 1 – 4 ustawy wg załącznika Nr 2 (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu może być złożone wspólnie, przy czym winno być podpisane przez każdego z tych Wykonawców lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu).
2. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 1
SIWZ
2.1.zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 w związku z art. 233 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz.U z 2013r. poz.21). W przypadku gdy wykonawca na podstawie art. 32 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. zwolniony jest z obowiązku posiadania zezwolenia na transport odpadów, przedkłada zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów;
2.2.wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta Bielsk Podlaski,
2.3.zezwolenie na zbieranie odpadów lub równorzędne,
2.4.wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska
3. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 2
SIWZ.
3 .1 Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia SIWZ wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ilości odebranych odpadów komunalnych w ciągu roku oraz z załączeniem dowodów, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Należy wypełnić załącznik nr 4 do SIWZ.
Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są:
-poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający należyte wykonanie usługi;
-oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie usług zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów potwierdzających czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz usług lub dowody potwierdzające czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie budzą wątpliwości Zamawiającego, lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.,
(W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
4. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 3
SIWZ.
4.1 Wykaz pojazdów jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w rozdz. VIII pkt 3.1. a, b, c SIWZ, wraz z informacjami o podstawie do dysponowania tymi zasobami na formularzu zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SIWZ.
(W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
4.2 Oświadczenie, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie administracyjnym miasta lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta Bielsk Podlaski na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny. W oświadczeniu należy podać miejsce gdzie baza jest lub będzie zlokalizowana oraz załączyć jej opis.
5. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 5
SIWZ.
5.1 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 000 000 złotych.
5.2. Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert na kwotę 3 000 000 zł.
(W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
Uwaga! Zgodnie z art. 26 ust. 2c. ustawy: Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.
6. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w
rozdz. VIII pkt 6 SIWZ.
6.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy (załącznik nr 2 do
SIWZ).
6.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6.5 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
6.6 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
6.7 Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. nr 50 poz. 331 z póź. zm.) lub informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (załącznik nr 5 do siwz)
7. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z
nich przy wykonaniu zamówienia (załącznik Nr 2a do siwz).
8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt 6 ppkt
6.2 – 6.4 i 6.6 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
8.1 nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
8.2 nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
8.3 nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
9. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt 6 ppkt
6.5 SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego
miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.
10. Dokument/dokumenty, o którym/których mowa w rozdz. IX pkt 8 ppkt 8.1 i 8.3 powinien/powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument/dokumenty, o którym/których mowa w rozdz. IX pkt 5 ppkt 5.2 i pkt 8 ppkt 8.2 powinien/powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
11. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt 8
SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby
lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis rozdz. IX
pkt 10 SIWZ stosuje się odpowiednio.
12. Zgodnie z art. 23 ust.1 Prawa zamówień publicznych wykonawcy mogą wspólnie
ubiegać się o udzielenie zamówienia składając następujące dokumenty:
12.1 Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa
oddzielne dokumenty wymienione w pkt 6.
12.2 Oświadczenie o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
12.3 Dokumenty, o których mowa w pkt 1, 2, 3, 4 i 5 nin. rozdziału – winni złożyć wspólnie.
13. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną, dokumenty o których mowa w pkt 1 i
6 dotyczyć winny każdego ze wspólników tej spółki.

III.2.3)Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i
urządzeniami tj.:
3.1.co najmniej 8-mioma pojazdami, w tym:
a) trzema pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarki), co najmniej dwa pojazdy winny spełniać wymagania Euro IV lub wyższe.
b) trzema pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, co najmniej dwa pojazdy winny spełniać wymagania Euro IV lub wyższe.
c) dwoma pojazdami do odbierania odpadów bez funkcji kom paktującej, co najmniej jeden pojazd winien spełniać wymagania Euro IV lub wyższe.
Pojazdy w/w powinny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i nr tel. podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy te powinny być wyposażone w system monitoringu i czujników zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122).
3.2.bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie administracyjnym miasta lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny. Baza ta musi spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122).
Szczegółowe wymagania dotyczące pojazdów i bazy magazynowo-transportowej zawiera załącznik Nr 3 do siwz.
6. oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w
związku z brakiem podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o
których mowa w art. 24 ust. 1-2 ustawy.
7.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy należy przedłożyć:
7.1 oświadczenie dotyczące przynależności Wykonawcy do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem Nr 5 do SIWZ. Do oświadczenia należy dołączyć.
- listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), którzy złożyli odrębne oferty w niniejszym postępowaniu albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (dokumenty winny być przedstawione w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii).
IX. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy do oferty.
1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu , o których mowa w art. 22 ust.1 pkt. 1 – 4 ustawy wg załącznika Nr 2 (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu może być złożone wspólnie, przy czym winno być podpisane przez każdego z tych Wykonawców lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu).
2. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 1
SIWZ
2.1.zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 w związku z art. 233 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz.U z 2013r. poz.21). W przypadku gdy wykonawca na podstawie art. 32 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. zwolniony jest z obowiązku posiadania zezwolenia na transport odpadów, przedkłada zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów;
2.2.wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta Bielsk Podlaski,
2.3.zezwolenie na zbieranie odpadów lub równorzędne,
2.4.wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska
3. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 2
SIWZ.
3 .1 Wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia SIWZ wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ilości odebranych odpadów komunalnych w ciągu roku oraz z załączeniem dowodów, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Należy wypełnić załącznik nr 4 do SIWZ.
Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są:
-poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający należyte wykonanie usługi;
-oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Jeżeli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie usług zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów potwierdzających czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz usług lub dowody potwierdzające czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie budzą wątpliwości Zamawiającego, lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.,
(W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
4. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 3
SIWZ.
4.1 Wykaz pojazdów jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w rozdz. VIII pkt 3.1. a, b, c SIWZ, wraz z informacjami o podstawie do dysponowania tymi zasobami na formularzu zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SIWZ.
(W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
4.2 Oświadczenie, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie administracyjnym miasta lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy miasta Bielsk Podlaski na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny. W oświadczeniu należy podać miejsce gdzie baza jest lub będzie zlokalizowana oraz załączyć jej opis.
5. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w rozdz. VIII pkt 5
SIWZ.
5.1 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 000 000 złotych.
5.2. Informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert na kwotę 3 000 000 zł.
(W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokumenty te składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub wszyscy Wykonawcy łącznie)
Uwaga! Zgodnie z art. 26 ust. 2c. ustawy: Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.
6. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w
rozdz. VIII pkt 6 SIWZ.
6.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy (załącznik nr 2 do
SIWZ).
6.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6.5 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
6.6 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
6.7 Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. nr 50 poz. 331 z póź. zm.) lub informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (załącznik nr 5 do siwz)
7. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z
nich przy wykonaniu zamówienia (załącznik Nr 2a do siwz).
8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt 6 ppkt
6.2 – 6.4 i 6.6 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
8.1 nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
8.2 nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
8.3 nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
9. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt 6 ppkt
6.5 SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego
miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.
10. Dokument/dokumenty, o którym/których mowa w rozdz. IX pkt 8 ppkt 8.1 i 8.3 powinien/powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument/dokumenty, o którym/których mowa w rozdz. IX pkt 5 ppkt 5.2 i pkt 8 ppkt 8.2 powinien/powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
11. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdz. IX pkt 8
SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby
lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis rozdz. IX
pkt 10 SIWZ stosuje się odpowiednio.
12. Zgodnie z art. 23 ust.1 Prawa zamówień publicznych wykonawcy mogą wspólnie
ubiegać się o udzielenie zamówienia składając następujące dokumenty:
12.1 Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa
oddzielne dokumenty wymienione w pkt 6.
12.2 Oświadczenie o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
12.3 Dokumenty, o których mowa w pkt 1, 2, 3, 4 i 5 nin. rozdziału – winni złożyć wspólnie.
13. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną, dokumenty o których mowa w pkt 1 i
6 dotyczyć winny każdego ze wspólników tej spółki.
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie

III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury

IV.1.1)Rodzaj procedury

Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Najniższa cena

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne

IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

Izp.271.8.2013

IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie

IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Dokumenty odpłatne: nie

IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

21.5.2013 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert

Data: 21.5.2013 - 10:30

Miejscowość:

Bielsk Podlaski

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)Informacje dodatkowe
VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA

VI.4.2)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcy przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy Prawo Zamówień Publicznych, a w szczególności:
2. Środki ochrony prawnej określone w niniejszym dziale przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy.
3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
5. Odwołanie wnosi się do Prezesa KIO w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
6. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy.
7. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy.
8. W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności.
9. Na czynności, o których mowa w pkt 7 nin. rozdziału, nie przysługuje odwołanie.
10. Zgodnie z treścią art. 182 ust. 1 pkt 1) ustawy odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
11. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
12. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 9 i pkt 10 nin. Rozdziału wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
13. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiający może przedłużyć termin składania ofert.
14. Zamawiający przesyła niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od dnia otrzymania, kopię odwołania innym wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zamieszcza ją również na stronie internetowej, na której jest zamieszczone ogłoszenie o zamówieniu lub jest udostępniana specyfikacja, wzywając wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego.
15. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.
16. Przystąpienie do postępowania odwoławczego następuje na warunkach określonych w art. 185 ustawy.
17. Do postępowania odwoławczego stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego o sądzie polubownym (arbitrażowym), jeżeli ustawa nie stanowi inaczej.
18. Na orzeczenie KIO stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sadu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego.

VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:5.4.2013

Burmistrz Miasta
Eugeniusz Berezowiec

Metryka strony

Udostępniający: Agnieszka Kalinowska

Wytwarzający/odpowiadający: Tomasz Nazaruk

Wprowadzający: Tomasz Nazaruk

Data wprowadzenia: 2013-04-10

Data modyfikacji: 2013-04-10

Opublikował: Tomasz Nazaruk

Data publikacji: 2013-04-10