Zamówienie Nr Izp.271.23.2015 z dnia 2016-01-05 - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w przetargu nieograniczonym pn. Przygotowanie i obsługa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie miasta Bielsk Podlaski w 2016 roku

Tytuł Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w przetargu nieograniczonym pn. Przygotowanie i obsługa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie miasta Bielsk Podlaski w 2016 roku
Numer Izp.271.23.2015
Data wydania 2016-01-05
05/01/2016    S2    - - Usługi - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - Procedura otwarta 

Polska-Bielsk Podlaski: Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

2016/S 002-001799

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Miasto Bielsk Podlaski
ul. Kopernika 1
Osoba do kontaktów: Ewa Nowicka
17-100 Bielsk Podlaski
POLSKA
Tel.: +48 857318100
E-mail: enowicka@bielsk-podlaski.pl
Faks: +48 857318150

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.bielsk-podlaski.pl

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu
Przygotowanie i obsługa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie miasta Bielsk Podlaski w 2016 roku.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i podobne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Teren miasta Bielsk Podlaski.
Kod NUTS
II.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
II.1.4)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i obsługa punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie miasta Bielsk Podlaski w 2016 roku” 1. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania PSZOK z uwzględnieniem następujących warunków.
1.1. PSZOK powinien być zlokalizowany w granicach administracyjnych miasta Bielsk Podlaski, a miejsce jego lokalizacji w okresie obowiązywania umowy nie ulegnie zmianie.
1.2. PSZOK zostanie przygotowany i udostępniony mieszkańcom Bielska Podlaskiego od chwili podpisania umowy.
1.3. Punkt musi być utworzony na terenie o powierzchni co najmniej 500 m2.
1.4. Lokalizacja obiektu powinna umożliwiać łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców miasta Bielsk Podlaski oraz swobodny dojazd dla samochodów dostarczających i odbierających odpady.
1.5. PSZOK powinien uwzględniać pomieszczenia socjalno-magazynowe, plac składowy, ogrodzenie, oświetlenie, powinien być wyposażony w pojemniki dostosowane do gromadzenia poszczególnych rodzajów odpadów oraz urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych oraz powinien zostać zabezpieczony przed dostępem osób niepowołanych.
1.6. Teren PSZOK powinien być wyposażony w wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności i legalizacją Głównego Urzędu Miar.
1.7. Miejsce przyjmowania odpadów powinno być oznakowane w sposób widoczny oraz posiadać tablicę informacyjną z treścią Regulaminu PSZOK.
1.8. Wykonawca w ramach prowadzonej działalności PSZOK zobowiązany będzie do przestrzegania Regulaminu przyjmowania odpadów oraz obowiązującego w Polsce prawa, a w szczególności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, gospodarki odpadami i ochrony środowiska i w tym zakresie będzie ponosił odpowiedzialność w przypadku nieprzestrzegania obowiązujących przepisów.
1.9. Wykonawca przyjmuje na siebie wszystkie obowiązki posiadacza odpadów (zgodnie z ustawą z 14.12.2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 ze zm.), a jeżeli będzie transportował odpady niebezpieczne – to także obowiązki przewoźnika zgodnie z ustawą z 19.8.2011 o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 227 poz.1367 ze zm.).
1.10. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji umowy aktualnych przepisów prawa, a w szczególności:
1) ustawy z 14.12.2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 ze zm.),
2) Rozporządzenia Ministra Środowiska z 16.6.2009 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104 poz.868),
3) Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26.9.1997 w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r. Nr 169 poz.1650 ze zm.).
1.11. Wykonawca powinien posiadać aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów, o którym mowa w art. 41 ust. 1 ustawy z 14.12.2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 ze zm.) oraz posiadać wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.
1.12. Po zakończeniu działalności związanej z prowadzeniem PSZOK teren nieruchomości należy uporządkować, zebrane odpady usunąć poprzez unieszkodliwienie lub odzysk.
2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania następujących usług w zakresie obsługi PSZOK przez cały okres trwania umowy:
2.1. Przyjmowania, zgodnie z zapisami uchwały Nr XI/94/15 Rady Miasta Bielsk Podlaski z 29.9.2015 w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Bielsk Podlaski, do PSZOK (od właścicieli zamieszkałych nieruchomości z terenu Miasta Bielsk Podlaski) następujących rodzajów odpadów po okazaniu dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zabudowie jednorodzinnej lub potwierdzenia zapłaty czynszu w zabudowie wielorodzinnej za bieżący okres rozliczeniowy tj.:
1) przeterminowanych leków;
2) chemikaliów, w tym farb, lakierów, rozpuszczalników, olejów odpadowych;
3) zużytych baterii i akumulatorów;
4) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, w tym wszelkiego rodzaju lamp żarowych, halogenowych, świetlówek, innego sprzętu będącego na wyposażeniu gospodarstw domowych;
5) odpadów wielkogabarytowych, w tym mebli;
6) zużytych opon pochodzących z pojazdów użytkowanych w gospodarstwie domowym, tj.:
a) z samochodów osobowych – do 4 szt. w ciągu roku,
b) z motocykli, motorowerów, rowerów, wózków rowerowych i inwalidzkich;
7) opakowań po środkach ochrony roślin i nawozach;
8) tworzyw sztucznych;
9) opakowań metalowych;
10) opakowań wielomateriałowych;
11) makulatury i tekstyliów;
12) szkła białego i kolorowego;
13) „zielonych” odpadów komunalnych o łącznej wadze nieprzekraczającej 200kg z jednej nieruchomości w ciągu całego roku, tj.: trawy, liści, części roślin z pielęgnacji ogrodów, gałęzi o długości do 1m oraz choinek z okresu świątecznego;
14) komunalnych odpadów budowlanych i rozbiórkowych, pochodzących z drobnych remontów budynków mieszkalnych o łącznej wadze nieprzekraczającej 170 kg z jednej nieruchomości w ciągu całego roku, tj. gruzu ceglanego, betonowego, materiałów ceramicznych, drewna, usuniętych fragmentów tynku z wyłączeniem odpadów zawierających substancje niebezpieczne.
2.2. Przekazywania zebranych odpadów po zgromadzeniu dostatecznej ich ilości podmiotom posiadającym zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie recyklingu odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.
2.3. Wyposażenia PSZOK w dostateczną ilość pojemników lub kontenerów dostosowanych do selektywnego gromadzenia poszczególnych rodzajów przyjmowanych odpadów.
2.4. Udostępniania PSZOK mieszkańcom miasta Bielsk Podlaski przez cały rok w dniach: wtorek – sobota w godzinach od 10:00 do 18:00 (z wyjątkiem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy).
2.5. Zapewnienia obsługi PSZOK przez pracowników odpowiedzialnych za odbiór, umieszczanie odpadów w kontenerach i pojemnikach, prowadzenie ewidencji odpadów, przekazywanie odpadów do odzysku lub unieszkodliwiania.
2.6. Zbierania przyjętych odpadów w kontenerach lub pojemnikach z podziałem na poszczególne ich rodzaje. PSZOK może funkcjonować w dwóch odrębnych miejscach. Dopuszcza się, aby odpady takie jak odpady wielkogabarytowe, zużyte opony były magazynowane bezpośrednio na utwardzonym i odpowiednio zabezpieczonym placu składowym. Stanowiska magazynowania, kontenery lub pojemniki powinny być oznakowane kodem odpadu, który odpowiada rodzajowi umieszczonych w nich odpadów.
2.7. Zapewnienia wywozu zgromadzonych odpadów z częstotliwością zapewniającą nieprzepełnianie się pojemników i kontenerów przeznaczonych na odpady oraz utrzymanie porządku na terenie PSZOK.
2.8. Prowadzenia rejestru przyjętych odpadów z wyszczególnieniem informacji o:
1) rodzaju i ilości dostarczonych odpadów,
2) adresie nieruchomości, z której odpady pochodzą,
3) dacie dostarczenia odpadów.
2.9. Przedkładania Zamawiającemu miesięcznych sprawozdań zawierających następujące dane:
1) nazwa i adres podmiotu prowadzącego PSZOK,
2) imię i nazwisko osoby pracującej przy obsłudze PSZOK,
3) imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdania z nr telefonu kontaktowego,
4) okres, za który jest składane sprawozdanie,
5) rodzaju i ilości przyjętych do PSZOK odpadów,
6) informacja o miejscu, sposobie, rodzaju i masie odpadów poddanych poszczególnym sposobom zagospodarowania.
Sprawozdanie miesięczne, o którym mowa wyżej, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w terminie do 14 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym.
2.10. Przedkładania Zamawiającemu rocznych sprawozdań zgodnie z art. 9 na ust. 1-3 oraz art. 9t ustawy z 13.9.1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz.1399 ze. zm.). Do sprawozdań Wykonawca załączy kserokopię kart przekazania odpadów, potwierdzające sposób zagospodarowania danej ilości i rodzaju odebranych odpadów.
2.11. Przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z 14.12.2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21 ze zm.).
2.12. Przekazywania przyjętych od właścicieli nieruchomości odpadów zielonych bezpośrednio do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych.
2.13. Wykonawca winien posiadać dokumenty potwierdzające dysponowanie instalacją mogącą przyjąć odpady zebrane w PSZOK lub udokumentować gotowość przyjęcia odpadów zebranych w PSZOK przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów np. umowę lub pisemne zapewnienie (oświadczenie). Wykonawca powyższe dokumenty przedstawi Zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
II.1.5)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

90511200

II.1.6)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.2)Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień)
II.2.1)Całkowita końcowa wartość zamówienia (zamówień)
Wartość: 300 000 PLN
Bez VAT

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów
1. Cena. Waga 85
2. Ilość punktów PSZOK. Waga 10
3. Aspekt społeczny. Waga 5
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystano aukcję elektroniczną: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
Izp.271.23.2015
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

Ogłoszenie o zamówieniu

Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2015/S 218-398228 z dnia 11.11.2015

Sekcja V: Udzielenie zamówienia

V.1)Data decyzji o udzieleniu zamówienia:
30.12.2015
V.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 1
V.3)Nazwa i adres wykonawcy, na rzecz którego została wydana decyzja o udzieleniu zamówienia

Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z o.o.
ul. Studziwodzka 37
17-100 Bielsk Podlaski
POLSKA

V.4)Informacje na temat wartości zamówienia
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia:
Wartość: 300 000 PLN
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 300 000 PLN
Bez VAT
Jeżeli jest to wartość roczna lub miesięczna,:
liczbę lat: 1
V.5)Informacje na temat podwykonawstwa
Przewidywane jest zlecenie podwykonawstwa w ramach zamówienia: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.2)Informacje dodatkowe:
VI.3)Procedury odwoławcze
VI.3.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA

VI.3.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Dokładne informacje na temat terminów odwołań Wykonawcom, a także innym podmiotom, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów niniejszej ustawy przysługują środki ochrony prawnej. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art.154 pkt.5 niniejszej ustawy.
1. Odwołanie zgodnie z art.180-198 ustawy pzp przysługuje wyłącznie wobec czynności:
1) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,
2) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia,
3) odrzucenia oferty odwołującego
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie określonej w art.180 ust.4 ustawy. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu w formie i terminie określonym w art.180 ust.5 ustawy. Wnosząc odwołanie Wykonawca zobowiązany jest wnieść wpis.
3. Terminy wnoszenia odwołania:
1) 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art.27 ust.2 ustawy, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób,
2) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowień SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej,
3) odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
4. Przystąpienie do postępowania odwoławczego:
1) Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby w formie określonej w art.185 ust.2 ustawy, przekazując jego kopię Zamawiającemu oraz Wykonawcy wnoszącemu odwołanie.
2) Zamawiający lub odwołujący zgodnie z art.185 ust.4 ustawy może zgłosić opozycje przeciw przystąpieniu innego Wykonawcy do postępowania odwoławczego nie później niż do czasu otwarcia rozprawy.
5. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechania czynności, do której jest zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art.180 ust.2 ustawy pzp.
6. Skarga do sądu – zgodnie z przepisami art.198a – 198g ustawy.
1) na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga, którą wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.
2) skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem. Tryb oraz szczegółowe zasady wnoszenia środków ochrony prawnej zostały określone w dziale VI ustawy.
VI.3.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA

VI.4)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:31.12.2015

BURMISTRZ MIASTA
Jarosław Borowski

Metryka strony

Udostępniający: Ewa Nowicka

Wytwarzający/odpowiadający: Ewa Nowicka

Wprowadzający: Ewa Nowicka

Data wprowadzenia: 2016-01-15

Data modyfikacji: 2016-01-15

Opublikował: Ewa Nowicka

Data publikacji: 2016-01-15