Zamówienie Nr Izp.341-10/10 z dnia 2010-03-29 - pytania i odpowiedzi w postępowaniu pn.Wykonanie nowej warstwy ścieralnej bitumicznej w istniejącej nawierzchni asfaltowej w ulicy Brańskiej-odcinek miejski w bielsku Podlaskim
Tytuł | pytania i odpowiedzi w postępowaniu pn.Wykonanie nowej warstwy ścieralnej bitumicznej w istniejącej nawierzchni asfaltowej w ulicy Brańskiej-odcinek miejski w bielsku Podlaskim |
---|---|
Numer | Izp.341-10/10 |
Data wydania | 2010-03-29 |
Dotyczy: przetargu pn: „Wykonanie nowej warstwy ścieralnej bitumicznej w istniejącej nawierzchni asfaltowej w ulicy Brańskiej- odcinek miejski w Bielsku Podlaskim”.
Prosimy o odpowiedzi na następujące zapytania:
1. W zawiązku z zapisami § 3 ust.3 umowy iż „W wynagrodzeniu określonym w ust.2 mieszczą się wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu umowy, w tym między koszty: robót przygotowawczych, porządkowania i oznakowania terenu budowy, usług geodezyjnych i inwentaryzacji powykonawczej, koszty zajęcia pasów drogowych” prosimy o informację, w których pozycjach kosztorysu należy uwzględnić te koszty? Jaki będzie zakres inwentaryzacji powykonawczej? Z czego wynika koszt zajęcia pasa drogowego- według naszej wiedzy prace związane z remontem ulic takim kosztom nie podlegają?
2. W związku z zapisami § 1 ust.2 umowy iż „Szczegółowy zakres rzeczowy robót określony jest dokumentacją przetargową…” oraz § 5 ust.1 umowy iż „Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z dokumentacją techniczną i szczegółowymi specyfikacjami technicznymi” prosimy o zamieszczenie w dokumentacji przetargowej dokumentacji technicznej i szczegółowych specyfikacji technicznych.
3. W związku z zapisami § 5 ust.3 umowy iż „Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie dokonać wszelkich uzgodnień związanych z zajęciem pasów drogowych na czas wykonywania robót i poniesie związane z tym stosowne opłaty” prosimy o zamieszczenie w dokumentacji przetargowej planu sytuacyjnego odcinka ulicy przewidzianego do wykonania nowej warstwy ścieralnej w zakresie wystarczającym do opracowania projektu czasowej organizacji ruchu drogowego.
4. Prosimy o zmianę zapisów § 2 ust.2 w sposób następujący „Zamawiający przekaże wykonawcy plac budowy na 14 dni przed planowanym przez Wykonawcę uzgodnionym z zamawiającym terminem rozpoczęciem prac”. Naszym zdaniem przekazanie placu budowy w proponowanym przez zamawiającego terminie 7 dni od daty podpisania umowy (czyli prawdopodobnie w połowie maja) zobowiąże wykonawcę do odpowiedzialności za przejęty pas drogowy, w przypadku nie natychmiastowego rozpoczęcia robót, do dnia zakończenia prac budowlanych, które może nastąpić nawet w drugiej połowie sierpnia.
5. Dot poz. 2 kosztorysu ofertowego na czym będzie polegało wbudowanie, na drogi gruntowe, destruktu uzyskanego z frezowanej nawierzchni (uzupełnienie wybojów, wykonanie nawierzchni drogi na pewnym odcinku, uzupełnienie poboczy, czy zakres prac będzie inny)?
6. Ponadto, prosimy w przypadku nieposiadania przez zamawiającego dokumentacji projektowej o zamianę wszystkich zapisów umowy, w których zamawiający powołuje się na tą dokumentację.
Ad.1.
- Usuwa się zapis§3 ust.3umowy (załącznik nr 5)i zastępuje się następująco:” W wynagrodzeniu określonym w ust.2 mieszczą się wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu umowy w tym między innymi koszty: robót przygotowawczych, porządkowania i oznakowania terenu budowy, usług geodezyjnych i inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej”.
· Koszt zajęcia pasa drogowego obejmuje:
- sporządzenie projektu organizacji ruchu na czas budowy
- zakup znaków drogowych oraz ich ustawienie i utrzymanie (zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas budowy)
Powyższe koszty powinny być wkalkulowane w ceny jednostkowe, bez podawania oddzielnych pozycji w kosztorysie ofertowym.
· Zakres inwestycji zgodny z zamieszczonym w modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia planem sytuacyjnym z dnia 29.03.2010r.
Ad. 2. Usuwa się zapis
- §1 ust.2 umowy i zastępuje się następująco: „Szczegółowy zakres rzeczowy robót objętych umową określony jest ofertą z dnia ……2010 r.
-§5 ust.1 umowy i zastępuje się następująco: „Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy określony w § 1 zgodnie z opisem zawartym w niniejszej umowie oraz zgodnie z :
- warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2006 r Nr 156 poz. 1118. z póź. zm.),
- wymaganiami wynikającymi z obowiązujących Polskich Norm i aprobat technicznych,
- kosztorysem ofertowym.”
Ad.3. Plan sytuacyjny został zamieszczony w modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia z dnia 29.03.2010r.
Ad.4. Usuwa się zapis § 2 ust.2 i zastępuje następująco: „Zamawiający przekaże Wykonawcy plac budowy w terminie 14 dni przed planowanym przez Wykonawcę uzgodnionym z Zamawiającym terminem rozpoczęcia prac.”
Ad.5. Uzyskany w wyniku frezowania nawierzchni bitumicznej destrukt należy wbudować na istniejących drogach miejskich o nawierzchniach gruntowych jako górną warstwę nośną wraz z wyprofilowaniem i zagęszczeniem. Miejsca wbudowania destruktu wskaże Zamawiający.
Ad.6. Usuwa się zapis
-§ 2 ust.3 umowy i zastępuje się następująco: ”Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z miejscem prowadzenia robót oraz ,że warunki prowadzenia robót są mu znane.”
-§ 8 ust.1 umowy i zastępuje się następująco: ”Odbiór wykonanych robót będzie dokonany zgodnie z warunkami technicznego wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych”.
Z up. Burmistrza Miasta
Walentyna Szymczuk
Z-ca Burmistrza
Metryka strony