Zamówienie Nr Izp.271.19.2011 z dnia 2011-05-23 - Odpowiedzi na pytania dot. przetargu nieograniczonego pn.udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości do 5 100 000 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2011 roku planowanego deficytu b
Tytuł | Odpowiedzi na pytania dot. przetargu nieograniczonego pn.udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości do 5 100 000 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2011 roku planowanego deficytu budżetu miasta oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów . |
---|---|
Numer | Izp.271.19.2011 |
Data wydania | 2011-05-23 |
Bielsk Podlaski, 2011-05-20
Postępowanie dotyczące udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości do 5 100 000 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2011 roku planowanego deficytu budżetu miasta oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów (ogłoszenie o zamówieniu 2011/S 95-156051 z 18 maja 2011 r.)
Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późń. zm.) Zamawiający informuje, iż otrzymał następujące pytania:
Pytanie 1. Prosimy o dostarczenie dokumentów niezbędnych do oceny ryzyka kredytowego transakcji:
a) dokumenty potwierdzające upoważnienie przedstawicieli Miasta do podpisania umowy kredytu, ustanawiania zabezpieczeń,
b) wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z Miastem ( z uwzględnieniem nazwy, numeru REGON i NIP),
c) wykaz instytucji, w których Miasto korzysta z kredytów i/lub pożyczek (nazwa, aktualne zadłużenie, miesięczne obciążenia, ostateczny termin spłaty),
d) opinię RIO o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego w 2011 r.
e) zmiany do uchwały budżetowej na rok 2011.
a) Zamawiający udostępnił dokumenty do pkt. 1 a w modyfikacji SIWZ z dnia 20.05.2011r.,
b) wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie:
Wykaz jednostek organizacyjnych Miasta Bielsk Podlaski:
1) Urząd Miasta Bielsk Podlaski, ul. Mikołaja Kopernika 1, Regon 000523270, NIP 543-00-04-664;
2) Przedszkole Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi ul. Stefana Żeromskiego 4, Regon 200408893, NIP 543-217-67-02;
3) Przedszkole Nr 5 Krasnala Hałabały ul. Tadeusza Kościuszki 16, Regon 200408930, NIP 543-217-66-94;
4) Przedszkole Nr 7 Kubusia Puchatka ul. Adama Kazanowskiego 2, Regon 200408901, NIP 543-217-67-19;
5) Przedszkole Nr 9 „Leśna Polana” ul. Adama Kazanowskiego 2 a, Regon 200408924, NIP 543-217-66-88;
6) Szkoła Podstawowa Nr 2 im. kpt. Władysława Wysockiego ul. kpt. Władysława Wysockiego 6, Regon 000735032, NIP 543-10-22-606;
7) Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Szarych Szeregów ul. Mikołaja Kopernika 3, Regon 050040762, NIP 543-18-20-012;
8) Zespół Szkół z Dodatkową Nauką Języka Białoruskiego im. Jarosława
9) Zespół Szkół im. Adama Mickiewicza ul. Adama Mickiewicza 126, Regon 052132014, NIP 543-20-12-283;
10) Gimnazjum Nr 1 im. Niepodległości Polski ul. Tadeusza Kościuszki 21, Regon 050841806, NIP 543-18-59-623;
11) Miejska Biblioteka Publiczna ul. Kazimierzowska 14, Regon 001236928, NIP 543-10-21-647;
12) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Kazimierzowska 18/3, Regon 050274626, NIP 543-14-45-465;
13) Środowiskowy Dom Samopomocy ul. Kazimierzowska 18/2, Regon 050384266, NIP 543-14-45-459;
14) Bielski Dom Kultury ul. 3 Maja 2, Regon 000284546, NIP 543-10-23-238;
15) Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji ul. Elizy Orzeszkowej 19, Regon 000986679, NIP 543-18-76-188;
16) Pływalnia Miejska Wodnik ul. Kazimierzowska 3b, Regon 052220570, NIP 543-20-57-707;
Wykaz gminnych spółek prawa handlowego:
1. Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. ul. 3 Maja 22, Regon 050213754, NIP 543-020-04-02;
2. Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
c) Zamawiający przedstawia odpowiedź w tabeli poniżej zamieszczonej:
Nazwa podmiotu udzielającego kredytu/pożyczki | rodzaj zobowiązania | kwota do spłaty wg stanu na dzień 31.12.2010 r. w złotych | Sposób spłaty kapitału | Termin spłaty ostatniej raty wg umowy |
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku | Umowa pożyczki z 2007 r. na dofinansowanie zadania pn. „Ulica Ogrodowa – budowa kanalizacji sanitarnej w Bielsku Podlaskim” | 75 046,40 | Spłaty rat roczne po 30 000 zł, ostatnia rata w 2013 r. w kwocie 15 046,40 zł | 31.12.2013 r. |
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku | Umowa pożyczki z 2007 r. na dofinansowanie zadania pn. „I etap – Kleeberga budowa kanalizacji sanitarnej w ramach zadania integracja dróg krajowych (Nr19), powiatowych (ul. Mickiewicza), Kleeberga, Nr 19 z ul. Mickiewicza)” | 205 000,00 | Spłaty rat roczne po 60 000 zł, ostatnia rata w kwocie 85 000 zł | 31.12.2013 r. |
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie | Umowa pożyczki z 2006 r. na dofinansowanie zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Białostockiej w Bielsku Podlaskim” | 400 000,00 | Spłaty rat: do 30.06.2011 – 200 000 zł, do 20.12.2011 – 200 000 zł | 20.12.2011 r. |
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie | Umowa pożyczki z 2007 r. na dofinansowanie zadania pn. „Kanalizacja sanitarna i deszczowa w ul. Bagnista, Leśna, Łąkowa, Sosnowa, Studziwodzka, Wiejska i Chmielna w Bielsku Podlaskim” | 1 405 999,98 | Spłaty rat : co pół roku w latach 2011-2012 po 220000 zł, w 2013 r. do 30.06- 220 000 zł, do 20.12 – 305 999,98 zł | 20.12.2013 r. |
Bank Polska Kasa Opieki SA Podlaskie Centrum Korporacyjne w Białymstoku | kredyt na finansowanie planowanego deficytu budżetu miasta 2009 r. | 3 170 717,00 | W 2011 r. spłaty kwartalne w kwotach po 250000zł, w 2012 r. w kwotach po 500 000 zł, ostatnia rata w 2013 – 170170 zł | 31.03.2013 r. |
Bank Polska Kasa Opieki SA Podlaskie Centrum Korporacyjne w Białymstoku | kredyt na finansowanie planowanego deficytu budżetu miasta 2010 r. | 16 000 000,00 | Spłaty kwartalne: w 2011 r. po 25 000 zł, w 2012 r. po 75 000 zł, w 2013 r. po 125 000 zł, w 2014 r. po 175 000 zł, w 2015 r. po 375 000zł, w latach 2016-2018 po 500 000 zł, w 2019 r. po 625 000zł, w 2020 r. po 875 000 zł, w 2021 r. I rata 875 000 zł, II rata – 25 000 zł. | 30.06.2021 r. |
razem | 21 256 763,38 |
d) Zamawiający udostępnił dokumenty do pkt. 1 d w modyfikacji SIWZ z dnia 20.05.2011r.,
e) Zamawiający udostępnił dokumenty do pkt. 1 e w modyfikacji SIWZ z dnia 20.05.2011r.,
Pytanie 2. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zamieszczenia na wekslu in blanco kontrasygnaty Skarbnika Miasta, która będzie polegała na zamieszczeniu na wekslu podpisu Skarbnika z dopiskiem – „Kontrasygnuję” oraz wskazaniem funkcji osoby kontrasygnującej weksel – „Skarbnik (główny księgowy) Miasta………”?
Jednocześnie uprzejmie informujemy, iż zamieszczenie na wekslu podpisu Skarbnika nie będzie traktowane jako udzielenie poręczenia wekslowego tylko jako podpis warunkujący ważność zobowiązania wystawcy weksla – jednostki samorządu terytorialnego.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza możliwość zamieszczenia na wekslu in blanco kontrasygnaty Skarbnika Miasta.
Pytanie 3. Czy Zamawiający posiada zobowiązania wynikające z umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, przypadające w latach następnych, faktury z terminem płatności dłuższym niż pół roku, wykup (cesja) wierzytelności ?
Odpowiedź: Zamawiający nie posiadazobowiązań, o których mowa w pytaniu nr 3.
Pytanie 5. Czy Zamawiający zawarł umowy zobowiązujące do dokonywania dopłaty do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej, w której ma udziały?
Odpowiedź: Zamawiający nie ma zawartych umów, o których mowa w pytaniu nr 5.
Pytanie 6. Czy Zamawiający posiada zobowiązania w postaci umów o partnerstwie publiczno-prywatnym, koncesje na roboty budowlane lub usługi do płatności na rzecz partnera prywatnego lub koncesjonariusza, w szczególności w okresie wieloletnim (wieloletnie bezzwrotne dopłaty do działalności bieżącej spółki kapitałowej, na podniesienie jej kapitału zakładowego, czy też zobowiązania do płatności na rzecz koncesjonariuszy z umów o koncesję na roboty budowlane lub usługi)?
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zobowiązań, o których mowa w pytaniu nr 6.
Pytanie 7. Czy Zamawiający udzielił gwarancji i poręczeń innym podmiotom?
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu gwarancji i poręczeń innym podmiotom.
Pytanie 8. Czy Zamawiający przejął z mocy prawa zadłużenia po podmiocie, dla którego była podmiotem założycielskim lub na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, czy też stowarzyszenia zależnego na mocy, której Zamawiający wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony?
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zobowiązań, o którym mowa w pytaniu nr 8.
Pytanie 9. Czy Zamawiający podpisał ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymagalnych zobowiązań (np. ZUS i inne)?
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada podpisanej ugody, o której mowa w pytaniu nr 9.
Pytanie 10. Czy Zamawiający ma podpisane umowy factoringu oraz inne umowy, z których wynika obowiązek spełniania świadczeń, w szczególności pieniężnych?
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada podpisanych umów, o których mowa w pytaniu nr 10.
Eugeniusz Berezowiec
Metryka strony