Tytuł | odpowiedzi na pytania w postępowaniu pn. "Przebudowa ul. Dubiażyńskiej w Bielsku Podlaskim". |
---|---|
Numer | Izp.341-14/09 |
Data wydania | 2009-05-12 |
FUNDUSZE EUROPEJSKIE – DLA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Dotyczy: przetargu nieograniczonego pn. ,,Przebudowa ulicy Dubiażyńskiej w Bielsku Podlaskim”.
Pytanie 1. Z przekrojów konstrukcyjnych wynika, iż na odcinku ok. 1555 m należy uszczelnić połączenie pomiędzy jezdnią a ścieżką o nawierzchni bitumicznej taśmą uszczelniającą. Taśmy nie należy stosować do uszczelniania nawierzchni jezdni i ścieżki o konstrukcji z kostki betonowej / odc. 225 m/. Natomiast wg załączonego ślepego kosztorysu 8.2 poz. 50 należy ułożyć jedynie 225 m taśmy. Prosimy o odpowiedź, jaką faktycznie ilość taśmy uszczelniającej należy ułożyć na przedmiotowym zadaniu?
Pytanie 2. Zgodnie z opisem technicznym jezdnię od ścieżki rowerowej należy oddzielić za pomocą elementów prefabrykowanych – ograniczników skrajni. W związku z tym, iż ścieżka projektowana jest na odcinku długości ok. 1800 m, natomiast w kosztorysie ślepym 8.2 poz.58 ujęto jedynie 760 szt /760m/ czy ograniczniki należ przymocować z przerwami ok. 1,3 m pomiędzy elementami?
Pytanie 3. W km 0+658,48 Zamawiający przewiduje wykonanie przepustu z rur żelbetowych średnicy 100 cm, prosimy o załączenie przekroju konstrukcyjnego niniejszego przepustu.
Pytanie 4. Prosimy o załączenie tabeli robót ziemnych i wyrównania kruszywem.
- dot. odcinka ul. Dubiażyńskiej od ul. Wojska polskiego do ul. Bohaterów Września
Pytanie 5. Zgodnie z załączoną do pisu technicznego tabelą robót ziemnych na przedmiotowym odcinku ul. Dubiażyńskiej należy wykonać roboty ziemne w ilości:
6.001,53 m3-117 m3-4.921 m3=963,53 m3.
Pytanie 6. W kosztorysie ślepym 8.1 poz. 28 należy wykonać 3 szt. wpustów krawężnikowych typu Ancor. Prosimy o sprecyzowanie czy wpusty krawężnikowe mają stanowić samodzielne krawężnikowe studnie odwadniające, krawężniki odwadniające (zejściowe), czy mają tworzyć połączony system typu Ancor. Jeżeli mają one spełniać funkcję liniowego odwodnienia krawężnikowego to jaka ma być ich długość?
Pytanie 7. Wg kosztorysu ślepego 8.1 poz. 29 należy wykonać wpust liniowy typu Aco. Prosimy o uszczegółowienie jaki typ Aco należy wycenić (np. Multiline V 200 czy inny)? Prosimy również o podanie długości powyższego odwodnienia i miejsce jego lokalizacji.
- robocze wynikające z potencjału roboczego wykonawcy – np. wykonanie warstwy ścieralnej bezszwowo, jeśli zaś połówki jezdni będą wykonywane w pewnych odstępach czasu to należy na połączeniu zastosować taśmę uszczelniającą. Zakończenie układania dziennej działki roboczej również skutkuje koniecznością połączenia następnej działki roboczej taśma uszczelniającą. Wykonawca sam powinien określić jak dużo taśmy będzie potrzebował w celu prawidłowego ułożenia poszczególnych warstw nawierzchni.
Ad.2. Szczegółowy rysunek rozmieszczenia ograniczników znajduje się w projekcie organizacji ruchu (wyniesienie na arkuszu 1).
Ad.3. Przepust o średnicy 100 cm w km 0+658,48 należy wykonać analogicznie do zaprojektowanego przepustu o średnicy 80 cm w km 1+359,13.
-tabelę robót w zjazdach
Ad. 5. Różnica w ilości robót ziemnych do wykonania przy przebudowie nawierzchni ul. Dubiażyńskiej – odcinek od ul. Wojska Polskiego do ul. Bohaterów Września w stosunku do ilości, wynikającej z tabeli robót ziemnych ( wynosząca 963,53 m3) wynika z założenia wykonania kanalizacji sanitarnej i deszczowej z zasypaniem do rzędnych podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, tj. bez korytowania nad wykonaną kanalizacja.
Ad.6. Wpusty krawężnikowe typu Ancor mają stanowić krawężniki odwadniające (zejściowe), zgodnie z Rys. 7 . Szczegół wbudowania wpustu Ancor- branża sanitarna.
Lokalizacja: przy studni rewizyjnej DDo2.
Pytanie 1. Prosimy o podanie wymagań odnośnie tłucznia kamiennego, przede wszystkim uziarnienie, wskazanego w kosztorysie ofertowym (Załącznik Nr 8.2) w pozycji 40, ponieważ we wskazanym punkcie SST (D.04.01.01), podano iż materiał ten nie występuje.
błędnie podano odpowiedź na przedmiotowe pytanie. Prawidłowa odpowiedź powinna brzmieć:
Ad.1. Do wyrównania istniejącej podbudowy można użyć kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie jak na podbudowę jezdni na odcinku od km 0+700 do km 0+930 zgodnie z SST D.04.04.01.
Pytanie 2. W dokumentacji przetargowej mowa jest o wykonaniu podbudowy bitumicznej o grubości 6 cm dla Kategorii Ruchu 3. W PN-S-96025:2000, do której odwołują się SST podbudowa bitumiczna przewidziana jest dla grubości od 8 cm. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienia.
błędnie podano odpowiedź na przedmiotowe pytanie. Właściwa odpowiedź powinna brzmieć:
Ad.2. Należy wykonać podbudowę bitumiczną o grubości 6 cm dla KR 3, zachowując wymagania dla podbudowy KR 3 wg normy PN-S-96025 z 2000 r oraz SST.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007 - 2013
Metryka strony