Tytuł | Odpowiedzi na pytania w postępowaniu pn. "Przebudowa ul. Dubiażyńskiej w Bielsku Podlaskim". |
---|---|
Numer | Izp.341-14/09 |
Data wydania | 2009-05-08 |
Fundusze Europejskie – dla rozwoju województwa podlaskiego
Dotyczy: przetargu nieograniczonego pn. ,,Przebudowa ulicy Dubiażyńskiej w Bielsku Podlaskim”.
Pytanie Nr 1. Prosimy o podanie wymagań odnośnie tłucznia kamiennego, przede wszystkim uziarnienie, wskazanego w kosztorysie ofertowym (Załącznik Nr 8.2) w pozycji 40, ponieważ we wskazanym punkcie SST (D.04.01.01), podano iż materiał ten nie występuje.
Pytanie Nr 2. W dokumentacji przetargowej mowa jest o wykonaniu podbudowy bitumicznej o grubości 6 cm dla Kategorii Ruchu 3. W PN-S-96025:2000, do której odwołują się SST podbudowa bitumiczna przewidziana jest dla grubości od 8 cm. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienia.
Pytanie Nr 3. W SST D-05.03.05 w pkt 5.9.3 i pkt 5.2.1 oraz tablicy 8 mowa jest o wykonaniu warstwy wiążącej i ścieralnej. Jednocześnie w wspomnianej tablicy 8 oraz w pkt 2.2 podano jedynie wymagania dla warstwy wiążącej 0-20 mm KR3. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji o wymagania dla warstwy ścieralnej.
Pytanie Nr 4. W SST D-05.03.05 w pkt 6.3.6 mowa jest o wykonaniu badania koleinowania. Jednocześnie w wspomnianej SST dla żadnej warstwy MMA nie zamieszczono wymagań dot. Badania koleinowania. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienia.
Pytanie Nr 5. W SST D-10.07.01 w pkt 5.2.4.1 oraz tablicy 1 mowa jest o wykonaniu warstwy wiążącej i warstwy ścieralnej dla KR 1. Jednocześnie w pkt 2.2.3 mowa jest tylko o uziarnieniu i grubości warstwy ścieralnej. W kosztorysie ofertowym mowa jest tylko o warstwie ścieralnej jako nawierzchnia na zjazdy do gospodarstw i na drogi boczne. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienia.
Ad.1. W ramach tego opracowania nie były projektowane warstwy z tłucznia kamiennego. Kosztorys ofertowy w pozycji 40 mówi o rurach ochronnych. SST D.04.01.01 dotyczy wykonywania koryta gdzie materiał ten nie występuje.
Ad.2. W dokumentacji nie ma mowy o podbudowie z BA gr. 6 cm. Występuje podbudowa gr. 7 cm i o takiej grubości należy ją wykonać zachowując wymagania dla podbudowy KR3 według normy PN-S-96025 z 2000r.
Ad. 3. Wyjaśniamy, że warstwa ścieralna i wiążąca powinny mieć uziarnienie 0/16. Dokumentacja uzupełniona o w/w warstwy została przedstawiona w modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia z dnia 08.05.2009 r.
Ad.4. Badania koleinowania należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami. Badanie koleinowania powinno być wykonane zgodnie z procedurą BS 598:pt. 110 na próbkach o średnicy Æ200 mm w temperaturze 60o C wyciętych z ułożonej warstwy. Do oceny odporności na koleinowanie należy przyjąć kryterium (w/g raportu TRL 315). Każda z ułożonych warstw powinna spełniać następujące wymogi:
Ad.5. W SST D.10.07.01 błędnie zostało wpisane wykonanie warstwy wiążącej. Zjazdy indywidualne należy wykonać zgodnie z Dokumentacją Projektową rys. 2,6 „Rysunek szczegółowy wykonanie zjazdów indywidualnych skala 1:50” . Na zjazdach występuje nawierzchnia żwirowa i warstwa ścieralna z BA – wymagania jak dla w-wy ścieralnej zgodnie z SST D.10.07.01.
Z up. Burmistrza Miasta
Mirosław Gołębiowski
Z-ca Burmistrza
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013
Metryka strony