Tytuł Odpowiedzi na pytania w postępowaniu pn. "Przebudowa ul. Dubiażyńskiej w Bielsku Podlaskim".
Numer Izp.341-14/09
Data wydania 2009-05-08

logo_programreg  logo woj. podlaskiego białe logo_fundusz_rozwoju_regionalnego eu

Fundusze Europejskie – dla rozwoju województwa podlaskiego

Bielsk Podlaski,08-05-2009r.
 
 
Izp.341-14/09
 

Dotyczy: przetargu nieograniczonego pn. ,,Przebudowa ulicy Dubiażyńskiej w Bielsku Podlaskim”.

 
ODPOWIEDZI NA PYTANIA
 
 

Pytanie Nr 1. Prosimy o podanie wymagań odnośnie tłucznia kamiennego, przede wszystkim uziarnienie, wskazanego w kosztorysie ofertowym (Załącznik Nr 8.2) w pozycji 40, ponieważ we wskazanym punkcie SST (D.04.01.01), podano iż materiał ten nie występuje.

 

Pytanie Nr 2. W dokumentacji przetargowej mowa jest o wykonaniu podbudowy bitumicznej o grubości 6 cm dla Kategorii Ruchu 3. W PN-S-96025:2000, do której odwołują się SST podbudowa bitumiczna przewidziana jest dla grubości od 8 cm. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienia.

 

Pytanie Nr 3. W SST D-05.03.05 w pkt 5.9.3 i pkt 5.2.1 oraz tablicy 8 mowa jest o wykonaniu warstwy wiążącej i ścieralnej. Jednocześnie w wspomnianej tablicy 8 oraz w pkt 2.2 podano jedynie wymagania dla warstwy wiążącej 0-20 mm KR3. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji o wymagania dla warstwy ścieralnej.

 

Pytanie Nr 4. W SST D-05.03.05 w pkt 6.3.6 mowa jest o wykonaniu badania koleinowania. Jednocześnie w wspomnianej SST dla żadnej warstwy MMA nie zamieszczono wymagań dot. Badania koleinowania. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienia.

 

Pytanie Nr 5. W SST D-10.07.01 w pkt 5.2.4.1 oraz tablicy 1 mowa jest o wykonaniu warstwy wiążącej i warstwy ścieralnej dla KR 1. Jednocześnie w pkt 2.2.3 mowa jest tylko o uziarnieniu i grubości warstwy ścieralnej. W kosztorysie ofertowym mowa jest tylko o warstwie ścieralnej jako nawierzchnia na zjazdy do gospodarstw i na drogi boczne. W związku z rozbieżnościami prosimy o wyjaśnienia.

 
 
 

Ad.1. W ramach tego opracowania nie były projektowane warstwy z tłucznia kamiennego. Kosztorys ofertowy w pozycji 40 mówi o rurach ochronnych. SST D.04.01.01 dotyczy wykonywania koryta gdzie materiał ten nie występuje.

 

Ad.2. W dokumentacji nie ma mowy o podbudowie z BA gr. 6 cm. Występuje podbudowa gr. 7 cm i o takiej grubości należy ją wykonać zachowując wymagania dla podbudowy KR3 według normy PN-S-96025 z 2000r.

 

Ad. 3. Wyjaśniamy, że warstwa ścieralna i wiążąca powinny mieć uziarnienie 0/16. Dokumentacja uzupełniona o w/w warstwy została przedstawiona w modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia z dnia 08.05.2009 r.

 

Ad.4. Badania koleinowania należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami. Badanie koleinowania powinno być wykonane zgodnie z procedurą BS 598:pt. 110 na próbkach o średnicy Æ200 mm w temperaturze 60o C wyciętych z ułożonej warstwy. Do oceny odporności na koleinowanie należy przyjąć kryterium (w/g raportu TRL 315). Każda z ułożonych warstw powinna spełniać następujące wymogi:

 
- max. głębokość koleiny 7,0 mm
 
- max. współczynnik koleinowania 5,0 mm/h
 

Ad.5. W SST D.10.07.01 błędnie zostało wpisane wykonanie warstwy wiążącej. Zjazdy indywidualne należy wykonać zgodnie z Dokumentacją Projektową rys. 2,6 „Rysunek szczegółowy wykonanie zjazdów indywidualnych skala 1:50” . Na zjazdach występuje nawierzchnia żwirowa i warstwa ścieralna z BA – wymagania jak dla w-wy ścieralnej zgodnie z SST D.10.07.01.

 

Z up. Burmistrza Miasta
Mirosław Gołębiowski
Z-ca Burmistrza

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Halina Szatyłowicz Agnieszka Kalinowska

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kalinowska

Wprowadzający: Agnieszka Kalinowska

Data wprowadzenia: 2009-05-08

Data modyfikacji: 2009-05-08

Opublikował: Tomasz Nazaruk

Data publikacji: 2009-05-08