Zamówienie Nr Izp.271.19.2011 z dnia 2011-05-20 - Odpowiedzi na pytania do przetargu pn.Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 5 100 000 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2011 roku planowanego deficytu budżetu miasta oraz s

Zamówienie Nr Izp.271.19.2011 z dnia 2011-05-20 - Odpowiedzi na pytania do przetargu pn.Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 5 100 000 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2011 roku planowanego deficytu budżetu miasta oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.

Bielsk Podlaski, 2011-05-20

Izp. 271.19.2011
 

Postępowanie dotyczące udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości do 5 100 000 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2011 roku planowanego deficytu budżetu miasta oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów (ogłoszenie o zamówieniu 2011/S 95-156051 z 18 maja 2011 r.)

          Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późń. zm.) Zamawiający informuje, iż otrzymał następujące pytania:

 

Pytanie 1. Prosimy o dostarczenie dokumentów niezbędnych do oceny ryzyka kredytowego transakcji:

a)      dokumenty potwierdzające upoważnienie przedstawicieli Miasta do podpisania umowy kredytu, ustanawiania zabezpieczeń,

b)      wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z Miastem  ( z uwzględnieniem nazwy, numeru REGON i NIP),

c)      wykaz instytucji, w których Miasto korzysta z kredytów i/lub pożyczek (nazwa, aktualne zadłużenie, miesięczne obciążenia, ostateczny termin spłaty),

d)     opinię RIO o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego w 2011 r.

e)      zmiany do uchwały budżetowej na rok 2011.

Odpowiedź:

a) Zamawiający udostępnił dokumenty do pkt. 1 a w modyfikacji SIWZ z dnia 20.05.2011r.,

b) wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie:

      Wykaz jednostek organizacyjnych Miasta Bielsk Podlaski:

1)      Urząd Miasta Bielsk Podlaski, ul. Mikołaja Kopernika 1, Regon 000523270, NIP 543-00-04-664;

2)       Przedszkole Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi ul. Stefana Żeromskiego 4, Regon 200408893, NIP 543-217-67-02;

3)       Przedszkole Nr 5 Krasnala Hałabały ul. Tadeusza Kościuszki 16, Regon 200408930, NIP 543-217-66-94;

4)       Przedszkole Nr 7 Kubusia Puchatka ul. Adama Kazanowskiego 2, Regon 200408901, NIP 543-217-67-19;

5)       Przedszkole Nr 9 „Leśna Polana” ul. Adama Kazanowskiego 2 a, Regon 200408924, NIP 543-217-66-88;

6)       Szkoła Podstawowa Nr 2 im. kpt. Władysława Wysockiego ul. kpt. Władysława Wysockiego 6, Regon 000735032, NIP 543-10-22-606;

7)       Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Szarych Szeregów ul. Mikołaja Kopernika 3, Regon 050040762, NIP 543-18-20-012;

8)       Zespół Szkół z Dodatkową Nauką Języka Białoruskiego im. Jarosława

Kostycewicza ul. Józefa Poniatowskiego 9, Regon 051971356, NIP 543-19-62-315;

      9)    Zespół Szkół im. Adama Mickiewicza ul. Adama Mickiewicza 126, Regon 052132014, NIP 543-20-12-283;

    10)    Gimnazjum Nr 1 im. Niepodległości Polski ul. Tadeusza Kościuszki 21, Regon 050841806, NIP 543-18-59-623;

     11)    Miejska Biblioteka Publiczna ul. Kazimierzowska 14, Regon 001236928, NIP 543-10-21-647;

    12)   Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Kazimierzowska 18/3, Regon 050274626, NIP 543-14-45-465;

     13)   Środowiskowy Dom Samopomocy ul. Kazimierzowska 18/2, Regon 050384266, NIP 543-14-45-459;

     14)   Bielski Dom Kultury ul. 3 Maja 2, Regon 000284546, NIP 543-10-23-238;

     15) Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji ul. Elizy Orzeszkowej 19, Regon 000986679, NIP 543-18-76-188;

     16)   Pływalnia Miejska Wodnik ul. Kazimierzowska 3b, Regon 052220570, NIP 543-20-57-707;

Wykaz gminnych spółek prawa handlowego:

1. Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. ul. 3 Maja 22, Regon 050213754, NIP 543-020-04-02;

2. Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Studziwodzka 37, Regon 000151696, NIP 543-020-04-31;
 

c) Zamawiający przedstawia odpowiedź w tabeli poniżej zamieszczonej:

 

Nazwa podmiotu udzielającego kredytu/pożyczki

rodzaj zobowiązania

kwota do spłaty wg stanu na dzień 31.12.2010 r. w złotych

Sposób spłaty kapitału

Termin spłaty ostatniej raty wg umowy

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku

Umowa pożyczki z 2007 r. na dofinansowanie zadania pn. „Ulica Ogrodowa – budowa kanalizacji sanitarnej w Bielsku Podlaskim”

75 046,40

Spłaty rat roczne po 30 000 zł, ostatnia rata w 2013 r. w kwocie 15 046,40 zł

31.12.2013 r.

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku

Umowa pożyczki z 2007 r. na dofinansowanie zadania pn. „I etap – Kleeberga budowa kanalizacji sanitarnej w ramach zadania integracja dróg krajowych (Nr19), powiatowych (ul. Mickiewicza), Kleeberga, Nr 19 z ul. Mickiewicza)” 

205 000,00

Spłaty rat roczne po 60 000 zł, ostatnia rata w kwocie 85 000 zł

31.12.2013 r.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

Umowa pożyczki z 2006 r. na dofinansowanie zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Białostockiej w Bielsku Podlaskim”

400 000,00

Spłaty rat: do 30.06.2011 – 200 000 zł, do 20.12.2011 – 200 000 zł

20.12.2011 r.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

Umowa pożyczki z 2007 r. na dofinansowanie zadania pn. „Kanalizacja sanitarna i deszczowa w ul. Bagnista, Leśna, Łąkowa, Sosnowa, Studziwodzka, Wiejska i Chmielna w Bielsku Podlaskim”

1 405 999,98

Spłaty rat : co pół roku w latach 2011-2012 po 220000 zł, w 2013 r. do 30.06- 220 000 zł, do 20.12 – 305 999,98 zł

20.12.2013 r.

Bank Polska Kasa Opieki SA Podlaskie Centrum Korporacyjne w Białymstoku

kredyt na finansowanie planowanego deficytu budżetu miasta 2009 r.

3 170 717,00

W 2011 r. spłaty kwartalne w kwotach po 250000zł, w 2012 r. w kwotach po 500 000 zł, ostatnia rata w 2013 – 170170 zł

31.03.2013 r.

Bank Polska Kasa Opieki SA Podlaskie Centrum Korporacyjne w Białymstoku

kredyt na finansowanie planowanego deficytu budżetu miasta 2010 r.

16 000 000,00 

Spłaty kwartalne: w 2011 r. po 25 000 zł, w 2012 r. po 75 000 zł, w 2013 r. po 125 000 zł, w 2014 r. po 175 000 zł, w 2015 r. po 375 000zł, w latach 2016-2018 po 500 000 zł, w 2019 r. po 625 000zł, w 2020 r. po 875 000 zł, w 2021 r. I rata 875 000 zł, II rata – 25 000 zł.

30.06.2021 r.
 

razem

21 256 763,38
 
 
 

d) Zamawiający udostępnił dokumenty do pkt. 1 d w modyfikacji SIWZ z dnia 20.05.2011r.,

 

e) Zamawiający udostępnił dokumenty do pkt. 1 e w modyfikacji SIWZ z dnia 20.05.2011r.,

 

Pytanie 2. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zamieszczenia na wekslu in blanco kontrasygnaty Skarbnika Miasta, która będzie polegała na zamieszczeniu na wekslu podpisu Skarbnika z dopiskiem – „Kontrasygnuję” oraz wskazaniem funkcji osoby kontrasygnującej weksel – „Skarbnik (główny księgowy) Miasta………”?

Jednocześnie uprzejmie informujemy, iż zamieszczenie na wekslu podpisu Skarbnika nie będzie traktowane jako udzielenie poręczenia wekslowego tylko jako podpis warunkujący ważność zobowiązania wystawcy weksla – jednostki samorządu terytorialnego.

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza możliwość zamieszczenia na wekslu in blanco kontrasygnaty Skarbnika Miasta.

Pytanie 3. Czy Zamawiający posiada zobowiązania wynikające z umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, przypadające w latach następnych, faktury z terminem płatności dłuższym niż pół roku, wykup (cesja) wierzytelności ?

Odpowiedź: Zamawiający nie posiadazobowiązań, o których mowa w pytaniu nr 3.

Pytanie 4. Czy Zamawiający ma zawarte umowy leasingowe?
Odpowiedź: Zamawiający nie ma zawartych umów leasingowych.

Pytanie 5. Czy Zamawiający zawarł umowy zobowiązujące do dokonywania dopłaty do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej, w której ma udziały?

Odpowiedź: Zamawiający nie ma zawartych umów, o których mowa w pytaniu nr 5.

Pytanie 6. Czy Zamawiający posiada zobowiązania w postaci umów o partnerstwie publiczno-prywatnym, koncesje na roboty budowlane lub usługi do płatności na rzecz partnera prywatnego lub koncesjonariusza, w szczególności w okresie wieloletnim (wieloletnie bezzwrotne dopłaty do działalności bieżącej spółki kapitałowej, na podniesienie jej kapitału zakładowego, czy też zobowiązania do płatności na rzecz koncesjonariuszy z umów o koncesję na roboty budowlane lub usługi)?

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zobowiązań, o których mowa w pytaniu nr 6.

Pytanie 7. Czy Zamawiający udzielił gwarancji i poręczeń innym podmiotom?

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu gwarancji i poręczeń innym podmiotom.

Pytanie 8. Czy Zamawiający przejął z mocy prawa zadłużenia po podmiocie, dla którego była podmiotem założycielskim lub na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego, czy też stowarzyszenia zależnego na mocy, której Zamawiający wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony?

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zobowiązań, o którym mowa w pytaniu nr 8.

Pytanie 9. Czy Zamawiający podpisał ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymagalnych zobowiązań (np. ZUS i inne)?

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada podpisanej ugody, o której mowa w pytaniu nr 9.

Pytanie 10. Czy Zamawiający ma podpisane umowy factoringu oraz inne umowy, z których wynika obowiązek spełniania świadczeń, w szczególności pieniężnych?

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada podpisanych umów, o których mowa w pytaniu nr 10.

 
Burmistrz Miasta
Eugeniusz Berezowiec

Metryka strony

Udostępniający: Halina Szatyłowicz - Ref. Izp

Wytwarzający/odpowiadający: Halina Szatyłowicz

Wprowadzający: Halina Szatyłowicz

Data wprowadzenia: 2011-05-20

Data modyfikacji: 2011-05-23

Opublikował: Tomasz Nazaruk

Data publikacji: 2011-05-20