Zamówienie Nr Izp.271.24.2016 z dnia 2016-05-04 - Przetarg nieograniczony pn.Budowa, przebudowa części ulic, organizacja ruchu w centrum miasta Bielsk Podlaski – dokumentacja projektowa
Tytuł | Przetarg nieograniczony pn.Budowa, przebudowa części ulic, organizacja ruchu w centrum miasta Bielsk Podlaski – dokumentacja projektowa |
---|---|
Numer | Izp.271.24.2016 |
Data wydania | 2016-05-04 |
Izp.271.24.2016
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.bip.um.wrotapodlasia.pl/zamowienia_i_przetargi
Bielsk Podlaski: Budowa, przebudowa części ulic, organizacja ruchu w centrum miasta Bielsk Podlaski - dokumentacja projektowa
Numer ogłoszenia: 110878 - 2016; data zamieszczenia: 04.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Bielsk Podlaski , ul. Kopernika 1, 17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie, tel. 0-85 73 18 100, faks 0-85 73 18 150.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielsk-podlaski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa, przebudowa części ulic, organizacja ruchu w centrum miasta Bielsk Podlaski - dokumentacja projektowa.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na Budowę, przebudowę części ulic, organizację ruchu w centrum miasta Bielsk Podlaski, na podstawie załącznika nr 9 do siwz -Koncepcja organizacji ruchu w centrum miasta Bielsk Podlaski, -dla dróg powiatowych, tj. ulic: 11 Listopada i Mickiewicza (wraz ze skrzyżowaniami z ulicą Żwirki i Wigury, Kazimierzowską, Sienkiewicza, drogą wewn. osiedlową, Kopernika i 3 Maja, Poniatowskiego, 11 Listopada), -dla dróg gminnych (miejskich), tj. ulic: Kopernika, 3 Maja, Kościuszki, skrzyżowanie ulic: Kościelnej, Sienkiewicza, Poświętnej i Kościuszki, w następującym zakresie: 1)budowa i przebudowa nawierzchni jezdni, parkingów, zatok postojowych, dróg manewrowych, chodników dla pieszych, zjazdów indywidualnych i publicznych, zieleńców oraz w razie potrzeby innych elementów pasa drogowego, 2)zapewnienie odwodnienia dla zaprojektowanych nawierzchni utwardzonych, 3)przebudowa bądź uzupełnienie oświetlenia ulicznego, w związku ze zmianą geometrii istniejących jezdni i utworzeniem nowych dróg manewrowych, 4)w razie potrzeby - przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej naziemnej i podziemnej, kolidującej z projektowanymi rozwiązaniami, 5)projekty stałej organizacji ruchu. Zakres terenu dla przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 9 do siwz: Koncepcja organizacji ruchu w centrum miasta Bielsk Podlaski, z uwzględnieniem uwag, zawartych poniżej (pkt 2. Uwagi ogólne). 2. Uwagi ogólne: 1) Zakres przedmiotu zamówienia nie dotyczy pasa drogowego ulicy Jagiellońskiej (załącznik nr 9 do siwz). 2) Zakres przedmiotu zamówienia, dotyczący ul. Kopernika (załącznik nr 9 do siwz), nie obejmuje: a) skrzyżowania z ul. Jagiellońską (jest w odrębnym opracowaniu). Należy skoordynować prace projektowe dotyczące ul. Kopernika z powstającymi rozwiązaniami projektowymi dla skrzyżowania ulic: Kopernika i Jagiellońskiej; b) drogi wewn. osiedlowej ( za budynkami oznaczonymi numerami porządkowymi 50, 52 i 54 przy ul. Mickiewicza), c) miejsc postojowych i chodnika na odcinku od ul. Mickiewicza do przejścia dla pieszych, zlokalizowanego w okolicy budynków o numerach porządkowych 3 i 5 przy ul. Kopernika (będzie objęte odrębnym opracowaniem); 3) Zakres przedmiotu zamówienia, dotyczący ul. Kopernika (załącznik nr 9 do siwz), obejmuje dodatkowo zaprojektowanie pełnej konstrukcji podbudowy nawierzchni jezdni. 4) Zakres przedmiotu zamówienia, dotyczący skrzyżowania ulic: Mickiewicza i Kazimierzowskiej (załącznik nr 9 do siwz), obejmuje dodatkowo zaprojektowanie prawoskrętu z ulicy Mickiewicza w ulicę Kazimierzowską. 5) Teren inwestycji nie jest objęty planem zagospodarowania przestrzennego. 6) Zakres planowanej inwestycji zlokalizowany jest w całości w strefie konserwatorskiej miasta. 3. W ramach realizacji umowy Wykonawca uzyska wszelkie wymagane, zgodnie z polskim prawem, uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne, niezbędne do opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej, w tym między innymi: 1) pozyska mapę zasadniczą w skali 1:500, aktualny wtórnik sporządzony przez uprawnionego geodetę, 2) przygotuje niezbędne materiały i wniosek do uzyskania przez Inwestora decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (o ile będzie konieczne), 3) wykona badania geotechniczne gruntu, 4) uzyska wszelkie uzgodnienia, opinie i materiały niezbędne do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę przez Inwestora. 5) opracuje inne, uznane za konieczne przez Wykonawcę, bądź stosowne instytucje i urzędy, opracowania i badania, 6) opracuje przedmiary robót, 7) opracuje kosztorysy inwestorskie zgodnie z założeniami wyjściowymi do kosztorysowania uzgodnionymi z Inwestorem, Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz. 1389) oraz ustawą Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2015 r. poz. 2164), 8) opracuje dokumentację techniczną na budowę i przebudowę nawierzchni jezdni, parkingów, zatok postojowych, dróg manewrowych, chodników dla pieszych, zjazdów indywidualnych i publicznych, zieleńców, odwodnienia dla zaprojektowanych nawierzchni utwardzonych, oświetlenia ulicznego, w związku ze zmianą geometrii istniejących jezdni i utworzeniem nowych dróg manewrowych oraz w razie potrzeby - infrastruktury technicznej naziemnej i podziemnej, kolidującej z projektowanymi rozwiązaniami, 9) opracuje projekty stałej organizacji ruchu, 10) opracuje specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla każdej branży, 11) udzieli wyjaśnień, dotyczących rozwiązań projektowych na etapie wyboru Wykonawcy robót budowlanych, 12) na wniosek Inwestora dokona aktualizacji kosztorysu inwestorskiego, zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Wykonawca opracuje koncepcję proponowanych rozwiązań i przedłoży ją Zamawiającemu i jednostkom opiniującym do zatwierdzenia. 5. Opracowana dokumentacja powinna zawierać: 1) projekty budowlane - po 5 egz. + CD -JPG- (oddzielnie dla dróg powiatowych i pozostałego zakresu) - opracowane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane ( Dz. U. z 2016 r. poz. 290) i spełniające wymagania rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Transportu , Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), 2) projekty wykonawcze po 3 egz. + CD -JPG- (oddzielnie dla dróg powiatowych i pozostałego zakresu) - opracowane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r. poz. 290), 3) przedmiary robót po 2 egz. + CD (w formacie Excel) (oddzielnie dla dróg powiatowych i pozostałego zakresu) - przez które należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania, wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem liczby jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych. Przedmiary muszą uwzględniać wymagania określone w § od 6 do 10 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. w sprawie w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), 4) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR) po 3 egz. + CD ( MS WORD) - (oddzielnie dla dróg powiatowych i pozostałego zakresu) - przez które należy rozumieć opracowania, zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do kreślenia standardu i jakości wykonania robót w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 maja 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), 5) kosztorysy inwestorskie po 2 egz. + CD (w formacie Excel) (oddzielnie dla dróg powiatowych i pozostałego zakresu) - opracowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389), 6) kosztorysy ofertowe po 2 egz. + CD (w formacie Excel) (oddzielnie dla dróg powiatowych i pozostałego zakresu), 7) projekty stałej organizacji ruchu po 3 egz. + CD (pdf) (oddzielnie dla dróg powiatowych i pozostałego zakresu), 8) projekty zagospodarowania zieleni (wycinki i nasadzeń drzew) po 3 egz. + CD (pdf),o ile będą konieczne (oddzielnie dla dróg powiatowych i pozostałego zakresu), 9) opracowania, dotyczące badań geotechnicznych gruntu - po 3 egz. + CD (pdf) (oddzielnie dla dróg powiatowych i pozostałego zakresu), 10) informacje BIOZ - po 5 egz. + CD (pdf), (oddzielnie dla dróg powiatowych i pozostałego zakresu. Wszelkie wymagane opracowania przekazane zostaną Zamawiającemu także w wersji elektronicznej (pliki nie większe niż 10 Mb) dla potrzeb przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wybór wykonawcy robót. Uwaga: Dokumentacja projektowa w zakresie opisu proponowanych materiałów i urządzeń powinna być wykonana zgodnie z art. 29 ustawy pzp. W przypadku, gdy Wykonawca sporządzając dokumentację projektową będzie powoływał się na pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów oraz na normy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy pzp, zobowiązany jest wskazać w dokumentacji, że dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych opisywanym oraz zobowiązany jest doprecyzować zakres dopuszczalnej równoważności.
II.1.5)
| przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Nie dotyczy
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 1 dokumentację projektową na budowę lub przebudowę dróg-ulic o długości co najmniej 500 m wraz z odwodnieniem i oświetleniem ulicznym, z podaniem przedmiotu zamówienia, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Nie dotyczy
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu potwierdzenia spełnienia warunku wykonawca winien wykazać, że dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w rozumieniu ustawy z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz.U. z 2016r. poz.290) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnioną do sprawowania samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie na podstawie odrębnych przepisów prawa w tym także posiadającą uprawnienia równoważne według kraju ich uzyskania w specjalności: drogowej, sanitarnej, elektrycznej i telekomunikacyjnej z podaniem informacji na temat kwalifikacji zawodowych, zakresu wykonywanych czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz ofertowy stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ ; 2. Pełnomocnictwo - w przypadku, gdy oferta została podpisana przez pełnomocnika lub gdy oferta została złożona przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zgodnie z art. 23 ustawy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 96
- 2 - Okres rękojmi - 4
IV.2.2)
| przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w zakresie: 1) wynagrodzenia, w związku ze zmianą obowiązującej stawki podatku VAT, 2) przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku uzasadnionej wydłużającej się procedury uzgodnień, wydawania decyzji administracyjnych itp.. 2. Wszelkie postanowienia zawiera projekt umowy stanowiący załącznik Nr 6 do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.wrotapodlasia.pl/zamowienia_i_przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Bielsk Podlaski, ul. Kopernika 1, 17-100 Bielsk Podlaski..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Bielsk Podlaski, ul. Kopernika 1, 17-100 Bielsk Podlaski, Biuro podawcze..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Burmistrz Miasta
Jarosław Borowski
Metryka strony