Zasady i tryb przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski

Zasady i tryb przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków
w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, pocztą elektroniczną, a także ustnie do protokołu.

Skargi i wnioski są rozpatrywane i załatwiane w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 stycznia 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23, poz. 868, poz. 1579 i poz. 2138) oraz w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2016 r. poz. 23, poz.868, poz. 996, poz. 1579 i 2138, z 2017 r. poz. 935).

O tym czy pismo jest skargą czy wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależne wykonanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 Kpa).

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241 Kpa).

Organy państwowe, organy samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe rozpatrują oraz załatwiają skargi i wnioski w ramach swojej właściwości.

Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej pracy Urzędu Miasta Bielsk Podlaski jest Burmistrz Miasta.

Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek, nie jest kompetentny do ich rozpatrzenia i załatwienia, obowiązany jest w ciągu 7 dni przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając skarżącego lub wnioskodawcę.

Skargi i wnioski załatwiane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę lub wniosek we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie rozpatrzenia skargi,  najpóźniej w terminie czternastu dniod dnia jej wniesienia lub przekazania.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Bielsk Podlaski

Wytwarzający/odpowiadający: Jolanta Mierzwińska - Kierownik Ref.Br.

Wprowadzający: Tomasz Nazaruk

Data wprowadzenia: 2008-03-04

Data modyfikacji: 2017-06-13

Opublikował: Tomasz Nazaruk

Data publikacji: 2008-03-04