Referat Gospodarki Przestrzennej

Referat Gospodarki Przestrzennej

centrala (85) 731 8100 pok. tel.
Kierownik - Kazimierz Prus 212 134
Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy 210 110
Planowanie przestrzenne 209 110
Dzierżawa nieruchomości, opłaty adiacenckie
215 148
Sprzedaż gruntów 215 136
Wypisy i wyrysy z m.p.z.p
213 147
Użytkowanie wieczyste i przekształcenia 211 116
Nazewnictwo ulic, numeracja nieruchomości, sprzedaż lokali 211 116

 

1. Do zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej należy prowadzenie spraw związanych z:
1/ sprzedażą nieruchomości gruntowych, zamianą, darowizną, oddawaniem gruntów w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę i najem, użyczenie, leasing,
2/ sprzedażą lokali mieszkalnych i użytkowych,
3/ przekształcaniem prawa wieczystego użytkowania w prawo własności,
4/ obciążaniem gminnych nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi,
5/ nabywaniem nieruchomości do zasobu gminnego,
6/ oddawaniem nieruchomości w trwały zarząd gminnym jednostkom organizacyjnym nie posiadających osobowości prawnej,
7/ zarządzaniem nieruchomościami stanowiącymi własność miasta, które nie zostały: oddane w trwały zarząd, użytkowanie, użyczenie,użytkowanie wieczyste i przeznaczone pod drogi ,
8/ aktualizacją opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
9/ rozwiązywaniem umów wieczystego użytkowania, użytkowania i dzierżawy, wyrażanie zgody komunalnym osobom prawnym na zrzeczenie się prawa własności i wieczystego użytkowania nieruchomości, wygaszania trwałego zarządu,
10/ kontrolą wykonywania prawa użytkowania, dzierżawy, trwałego zarządu,użyczenia,
11/ kontrolą terminowej zabudowy nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste i obciążanie dodatkową opłatą roczną w razie niedopełnienia warunków umowy,
12/ prawem pierwokupu,
13/ ustalaniem opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z budową i modernizacją ulic oraz urządzeń infrastruktury technicznej,
14/ opłatami adiacenckimi z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku podziału, a także scalania i podziału,
15/ komunalizacją mienia Skarbu Państwa,
16/ ustalaniem opłat wynikających ze wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu zagospodarowania przestrzennego,
17/ ustalaniem odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu zagospodarowania przestrzennego,
18/ sporządzanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym,
19/ przeprowadzaniem ocen i analiz wniosków w sprawie przystąpienia do opracowania planu zagospodarowania przestrzennego i zmian planu zagospodarowania przestrzennego,
20/ prowadzeniem rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
21/ wydawaniem wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego oraz zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w planie zagospodarowania przestrzennego,
22/ opracowywaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
23/ wydawaniem i prowadzeniem rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
24/ opracowywaniem założeń do planu i planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
25/ prowadzeniem ewidencji dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków, a znajdujących się na terenie miasta,
26/ prowadzenie spraw związanych z budową lub likwidacją pomników i tablic,
27/ zawiadamianiem WKZ o otrzymaniu wiadomości o znalezieniu lub odkryciu przedmiotu archeologicznego lub wykopaliska,
28/ prowadzeniem w porozumieniu z WKZ spraw związanych z użytkowaniem obiektów zabytkowych,
29/ prowadzeniem ewidencji gruntów i budynków gminnych,
30/ wydawaniem opinii o zdjęciu oraz wykorzystaniu warstwy próchniczej gleby,
31/ przekazywaniem gruntów w użytkowanie i oddawaniem w użytkowanie wieczyste Polskiemu Związkowi Działkowców,
32/ dzierżawą lokali użytkowych będących na stanie gminy,
33/ przygotowywaniem Burmistrzowi projektów uchwał w sprawie wyposażania w majątek (grunty i budynki) spółek gminnych,
34/ sporządzaniem projektów planów wykorzystania zasobów nieruchomości gminnych,
35/ odszkodowaniami za działki gruntu przejęte pod drogi w wyniku podziałów geodezyjnych oraz z mocy prawa,
36/ rozgraniczaniem nieruchomości,
37/ scalaniem i podziałem nieruchomości,
38/ oznaczaniem nieruchomości numerami porządkowymi, nazewnictwem ulic, placów,
39/ opiniowanie projektów prac geologicznych,
40/ sporządzanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta lub zmiany istniejących planów,
41/ prowadzenie spraw związanych z regulacją stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogi,
42/ obsługa Miejskiej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej,
43/ uczestnictwo w okresowej kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych,
44/ uczestnictwo w komisjach odbioru robót remontowych,
45/ prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości,
46/ uczestnictwo na prawach strony w postępowaniu dotyczącym upłynnienia nieruchomości i zwrotu wywłaszczonych nieruchomości.

2. Przy znakowaniu spraw referat używa symbolu „Gp".

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Bielsk Podlaski

Wytwarzający/odpowiadający: Tomasz Nazaruk

Wprowadzający: Tomasz Nazaruk

Data wprowadzenia: 2004-05-21

Data modyfikacji: 2012-03-05

Opublikował: Tomasz Nazaruk

Data publikacji: 2004-05-21