wymeld_stale
WYMELDOWANIE Z MIEJSCA STAŁEGO I CZASOWEGO
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
Wymagane dokumenty:
- formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”
- dowód osobisty lub paszport – do wglądu
- w przypadku cudzoziemca - ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo lub kartę pobytu
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty
- w sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem lub podpisem elektronicznym złożonym z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP, dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
a. Przesłać drogą elektroniczną poprzez stronę Cyfrowego Urzędu lub ePUAP - o ile Zgłaszający posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP.
b. Złożyć osobiście lub przez pełnomocnika w urzędzie w godzinach jego pracy.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1397),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017r. poz. 2411),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019r. poz. 1000 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późn. zm.).
Miejsce załatwiania sprawy:
Druk składa się osobiście w pokoju nr 06 Urzędu Miasta.
Godziny: poniedziałek od 800 do 1600, natomiast wtorek-piątek od 730do 1530
Osoba odpowiedzialna:
Małgorzata Kolandryk-Sadowska – inspektor
Anna Sakowska – podinspektor
Opłaty:
Czynności meldunkowe nie podlegają opłacie skarbowej. Wnioskodawca otrzymuje na wniosek zaświadczenie o dokonaniu czynności. Opłata skarbowa za zaświadczenie wynosi 17 zł . Ustawa o opłacie skarbowej określa zwolnienia z opłaty.
Dodatkowe informacje - Opłatę skarbowa w wysokości 17 zł wnosi się na rachunek bankowy – Bank Spółdzielczy w Brańsku, nr 68 8063 0001 0070 0706 5699 0102 w następujących sytuacjach:
- za wydanie zaświadczenia
- za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Termin załatwienia:
Niezwłocznie – w chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.
Tryb odwoławczy:
Nie występuje.
Metryka strony