rej_zgonu
REJESTRACJA ZGONU
Miejsce załatwienia sprawy:
Bielsk Podlaski ul. Kopernika 1 , pokój Nr 101, tel. 85 731 81 53
W sytuacjach szczególnych jest możliwość wydania aktu zgonu poza godzinami pracy urzędu (m.in. piątek, przeddzień ustawowych dni wolnych).
W takich przypadkach możliwy jest kontakt:
do kierownika Urzędu Stanu Cywilnego - tel. 690 608 102,
do zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego - tel. 690 607 912
Wymagane dokumenty
- Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza.
- Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).
- Do wglądu: dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
Opłaty:
Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłaty.
Pierwszy odpis wydawany po sporządzeniu jest bezpłatny.
Opłata skarbowa za dodatkowy odpis:
- 22 zł za odpis skrócony
- 33 zł za odpis zupełny
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Tryb odwoławczy:
Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC przysługuje odwołanie do Wojewody Podlaskiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Inne wskazówki, uwagi:
- Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu.
- Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
- Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
- małżonek lub dzieci zmarłego,
- najbliżsi krewni lub powinowaci,
- pełnomocnik rodziny.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego Dz. U. 2014.1741 z późn. zm.
- Ustawa z dnia 16 listopada o opłacie skarbowej Dz.U. 2019 poz. 100 z póź. zm.
Metryka strony