wymeld_stale

WYMELDOWANIE  Z  MIEJSCA  STAŁEGO I CZASOWEGO

Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia  tego miejsca.

Wymagane dokumenty:

  • formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”
  • dowód osobisty lub paszport – do wglądu
  • w przypadku cudzoziemca -  ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo lub kartę pobytu
  • Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty
  • w sytuacji składania wniosku w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem lub podpisem elektronicznym złożonym z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP, dostarczenie dokumentu tożsamości do wglądu nie jest wymagane.
  • Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    a. Przesłać drogą elektroniczną poprzez stronę Cyfrowego Urzędu lub ePUAP - o ile Zgłaszający posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP.
    b. Złożyć osobiście lub przez pełnomocnika w urzędzie w godzinach jego pracy.

   Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1397),
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017r. poz. 2411),
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019r. poz. 1000 z późn. zm.),
  4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późn. zm.).

 Miejsce załatwiania sprawy:

Druk składa się osobiście w pokoju nr 06 Urzędu Miasta.
Godziny:  poniedziałek od 800 do 1600, natomiast wtorek-piątek od 730do 1530

Osoba odpowiedzialna:

Małgorzata Kolandryk-Sadowska – inspektor

Anna Sakowska – podinspektor

Opłaty:

Czynności meldunkowe nie podlegają opłacie skarbowej. Wnioskodawca otrzymuje na wniosek zaświadczenie o dokonaniu czynności. Opłata skarbowa za zaświadczenie wynosi 17 zł . Ustawa o opłacie skarbowej określa zwolnienia z opłaty.

Dodatkowe informacje - Opłatę skarbowa w wysokości 17 zł wnosi się na rachunek bankowy – Bank Spółdzielczy w Brańsku, nr 68 8063 0001 0070 0706 5699 0102 w następujących sytuacjach:

- za wydanie zaświadczenia

- za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa

Termin załatwienia:

Niezwłocznie – w chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.

Tryb odwoławczy:

Nie występuje.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Bielsk Podlaski

Wytwarzający/odpowiadający: Jarosław Borowski - Burmistrz Miasta Bielsk Podlaski

Data wytworzenia: 2020-01-16

Wprowadzający: Robert Kawecki

Data wprowadzenia: 2008-06-29

Data modyfikacji: 2020-01-17

Opublikował: Robert Kawecki

Data publikacji: 2008-06-29