zameldow_na_stale
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY LUB CZASOWY (NIE DOTYCZY CUDZOZIEMCÓW)
Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały (lub czasowy) najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Kto może dokonać czynności zameldowania :
-osoba dokonująca zameldowania - osobiście lub formie dokumentu elektronicznego (www.obywatel.gov.pl)
-pełnomocnik, legitymujący się pełnomocnictwem, o którym mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, z późn. zm.), udzielonym przez wnioskodawcę na piśmie lub zgłoszonym do protokołu, po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
-za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Wymagane dokumenty:
- formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „ Zgłoszenie pobytu czasowego” i potwierdzenie na nim faktu pobytu w lokalu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu
- akt notarialny lub inny dokument potwierdzający własność budynku /tytuł prawny do lokalu / - do wglądu
- dowód osobisty lub paszport osoby dokonującej zameldowania - do wglądu
- dowód osobisty właściciela (współwłaścicieli) lokalu lub osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu - do wglądu
- obywatel polski dokonując zameldowania w formie dokumentu elektronicznego ( obywatel.gov.pl ) przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru. Należy dołączyć do formularza dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania –odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U.2019r., poz.1397)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r.w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017r. poz. 2411).
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z poźn. zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019r., poz. 1000 z późn.zm.).
Miejsce załatwiania sprawy:
Druk pobiera się i składa się w pokoju nr 06 Urzędu Miasta.
Godziny: poniedziałek od 800 do 1600, natomiast wtorek - piątek od 730 do 1530
Osoba odpowiedzialna:
Małgorzata Kolandryk-Sadowska – inspektor.
Anna Sakowska- podinspektor
Opłaty:
Bez opłaty
Termin załatwienia:
Niezwłocznie – w chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.
Wnioskodawca otrzymuje z urzędu bezpłatne zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Wnioskodawca otrzymuje na wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy.
Opłata skarbowa za zaświadczenie wynosi 17 zł . Ustawa o opłacie skarbowej określa zwolnienia z opłaty.
Dodatkowe informacje - Opłatę skarbowa w wysokości 17 zł wnosi się na rachunek bankowy – Bank Spółdzielczy w Brańsku, nr 68 8063 0001 0070 0706 5699 0102 w następujących sytuacjach:
- za wydanie zaświadczenia
- za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Metryka strony