Referat Finansowo-Budżetowy
Referat Finansowo-Budżetowy
Kierownik - Skarbnik Anna Szkoda tel. 85 731 81 20
Czynsz, dzierżawy, podatek VAT - tel. 85 731 81 05, pok. 205
Płace, wynagrodzenia pracowników Środki trwałe - tel. 85 731 81 14, pok. 204
Księgowość budżetowa - tel. 85 731 81 14, pok. 204
Wymiar podatku od nieruchomości i podatku rolnego Księgowość podatku od nieruchomości - tel. 85 731 81 19, pok. 208
Księgowość podatkowa Podatek od środków transportowych, Kasa pożyczkowo-zapomogowa - tel. 85 731 81 22, pok. 218
Kasa - tel.731 81 26, pok. 9
1. Do zadań Referatu Finansowo - Budżetowego należy:
1/ W zakresie planowania i realizacji budżetu miasta:
a/ opracowywanie projektu budżetu miasta i informacji o stanie mienia komunalnego,
b/ opracowywanie projektu uchwały budżetowej i funduszy celowych,
c/ opracowywanie projektu układu wykonawczego budżetu,
d/ opracowanie projektów uchwał dotyczących kwartalnych harmonogramów realizacji budżetu,
e/ nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek i zakładów budżetowych podległych Radzie oraz preliminarzy finansowych referatów Urzędu,
f/ przekazywanie dotacji przyznanych z budżetu miasta we współpracy z prowadzącym referatem merytorycznym,
g/ przygotowywanie projektów uchwał w sprawach zmian w budżecie miasta,
h/ przekazywanie środków finansowych,
i/ obsługa finansowo - budżetowa budżetu,
j/ kontrola długu publicznego budżetu miasta i równowagi budżetu,
k/ sporządzanie sprawozdawczości wg zasad określonych w przepisach szczególnych ,
l/ czuwanie nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych.
m/ przeprowadzanie kontroli i nadzoru w podległych jednostkach i zakładach budżetowych w zakresie spraw finansowych.
2/ Z zakresu finansów i rachunkowości:
a/ prowadzenie spraw dotyczących wymiaru podatków (rolny, leśny, od nieruchomości, środków transportowych, opłaty skarbowej), w tym opracowywanie projektów uchwał w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku od środków transportowych,
b/ sporządzanie sprawozdań z wymiaru, wpływów podatkowych, zastosowaniu ulg a także informacji o utraconych dochodach z tytułu ulg ustawowych, uznaniowych i wynikających ze skutków obniżenia stawek podatkowych,
c/ prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłaszania podstaw do opodatkowania ,
d/ prowadzenie rachunkowości podatków i opłat wg zasad określonych w przepisach odrębnych,
e/ wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i o nie zaleganiu w podatkach i opłatach,
f/ prowadzenie spraw z zakresu podatków i opłat stanowiących dochód budżetu miasta a pobranych przez właściwe Urzędy Skarbowe,
g/ rozliczanie dziennie pobranych wpłat gotówkowych,
h/ windykacja należności z tytułu podatków i opłat,
i/ wszczynanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego w zakresie należności, z tytułu podatków i opłat dla których Burmistrz jest właściwy do ustalenia i pobrania,
j/ sporządzanie sprawozdawczości wg zasad określonych w przepisach szczególnych,
k/ prowadzenie rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów podatków i opłat,
l/ prowadzenie postępowania podatkowego i ewidencji dotyczących podań i odwołań w sprawach podatkowych (umorzenia, odroczenia terminów płatności, rozkładania na raty).
3/ Z zakresu zadań księgowo - rachunkowych:
a/ prowadzenie obsługi finansowo - księgowej Urzędu jako jednostki budżetowej,
b/ prowadzenie ewidencji księgowej dochodów i wydatków jednostki budżetowej jaką jest Urząd zgodnie z planem finansowym oraz wszystkich wydatków nie ujętych w planach finansowych jednostek, zakładów budżetowych i instytucji kultury,
c/ prowadzenie obsługi wydatków organu stanowiącego,
d/ prowadzenie ewidencji księgowej funduszy celowych i środków specjalnych,
e/ sporządzanie list wypłat pracowników Urzędu oraz prowadzenie rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych,
f/ prowadzenie dokumentacji dotyczącej wynagrodzeń tzw. kart wynagrodzeń, wydawanie zaświadczeń, prowadzenie i wydawanie dokumentacji emerytalnej i rentowej oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
g/ ustalanie kapitału początkowego do świadczeń emerytalnych,
h/ prowadzenie rozliczeń z tytułu umów cywilno - prawnych (wpłaty i rozliczenia z właściwymi Urzędami Skarbowym) i ZUS,
i/ rozliczanie zaliczek, delegacji służbowych i ryczałtów za używanie samochodów prywatnych do celów służbowych,
j/ sporządzanie rozliczeń rocznych o uzyskanych dochodach, obsługa finansowo- księgowa zadań inwestycyjnych prowadzonych przez Urząd,
k/ prowadzenie rejestrów zakupu, sprzedaży, rozliczenia podatku VAT, sporządzanie deklaracji i prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym,
l/ przekazywanie dotacji określonych w planie finansowym jednostki,
m/ prowadzenie księgowości dochodów i przychodów, wydatków i rozchodów (sprzedaż gruntów, lokali, dzierżawy gruntów, lokali, budynków, wieczystego użytkowania, opłat adiacenckich, umów leasingowych, sprzedaży mienia, udziałów i akcji) oraz prowadzenie spraw związanych z ich windykacją,
- przedkładanie Burmistrzowi wniosków o umorzenie odsetek za zwłokę od należności z tytułu gospodarki mieniem komunalnym,
- prowadzenie ewidencji postępowania egzekucyjnego z tytułów wykonawczych,
- prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych i pozostałych środków trwałych Urzędu wg zasad określonych w przepisach szczególnych,
n/ rozliczanie inwentaryzacji zgodnie z ustawą o rachunkowości,
o/ prowadzenie obsługi kasowej Urzędu,
p/ sporządzanie sprawozdań i bilansu Urzędu jako jednostki budżetowej,
q/ sporządzanie bilansów zbiorczych,
r/ wykonywanie funkcji instruktażowo - doradczej w zakresie organizacji finansów i rachunkowości w podległych jednostkach i zakładach budżetowych.
4/ Przy znakowaniu spraw referat używa symbolu ,,Fn".
Metryka strony