Deklaracja dostępności

Oświadczenie w sprawie dostępności

Urząd Miasta Bielsk Podlaski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Biuletynu Informacji Publicznej

Data publikacji strony internetowej: 2003-08-28

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-02-27

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-03.

Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi: 2024-03-21.

Deklarację sporządzono na podstawie własnej samooceny.

Stan dostępności cyfrowej

Strona Biuletynu Informacji Publicznej jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • zostały wytworzone w innych instytucjach.

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • wersję kontrastową,
  • możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
  • widoczny fokus,
  • wyróżnienie odnośników,
  • na stronie można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością Biuletynu Informacji Publicznej należy kontaktować się z koordynatorem do spraw dostępności - Urszulą Gościk, um@bielsk-podlaski.pl, tel. +48 85 731 81 44.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony Biuletynu Informacji Publicznej, lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Urząd Miasta Bielsk Podlaski zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji.

Odpowiedź na żądanie zapewnienia dostępności nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, wnoszący zostanie niezwłocznie poinformowany o terminie realizacji żądania, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

W przypadku, gdy realizacja żądania zapewnienia dostępności nie będzie możliwa, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony Biuletynu Informacji Publicznej.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna oraz informacyjno - komunikacyjna

Wejście do budynku Urzędu Miasta Bielsk Podlaski usytuowane jest od ul. Kopernika 1.

Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną zawierającą adres urzędu.

Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków z poręczami, które umożliwiają swobodne wejście do budynku. Schody zewnętrzne zostały oznakowane poziomymi, kontrastowymi pasami antypoślizgowymi. Do budynku prowadzą drzwi wejściowe dwuskrzydłowe, które otwierają się automatycznie. Drzwi wejściowe są przeszklone, oznaczone pasami ostrzegawczymi w kolorze żółtym kontrastującym z otoczeniem.

Obok budynku urzędu znajduje się parking samochodowy. Na parkingu wyznaczono jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych.

Po wejściu do budynku za pierwszymi drzwiami po lewej stronie znajduje się Biuro Podawcze, które pełni również funkcje punktu informacyjnego. W wyposażeniu urzędu znajduje się urządzenie dla osób niewidomych i słabowidzących - „Step-Hear”. Jest to systemem udźwiękowienia otoczenia, informacji i orientacji umiejscowiony na każdej z czterech kondygnacji urzędu. Umożliwia osobom niewidomym i słabowidzącym poruszanie się oraz samodzielne odnajdowanie miejsc docelowych na poszczególnych piętrach urzędu za pomocą komunikatów głosowych. Piloty do tego urządzenia znajdują się w Biurze Podawczym.

W urzędzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu. Usługa może być dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych. Dodatkowo pracownica biura podawczego posiada na poziomie podstawowym umiejętności komunikacji językiem migowym.

Poręcze schodów wyposażone są w nakładki brajlowskie, które w dyskretny sposób informują osoby z niepełnosprawnością wzroku, dokąd prowadzą schody.

W budynku jest winda zapewniająca dostęp do wszystkich kondygnacji budynku. Kabina windowa wyposażona jest w przyciski oznaczone alfabetem Braille'a, wyświetlacze piętrowe i komunikator głosowy o lokalizacji windy na poszczególnych kondygnacjach urzędu. Drzwi windy zostały oznakowane pasami ostrzegawczymi w kolorze żółtym kontrastującym z otoczeniem.

Drzwi do wszystkich pokoi urzędu oznaczono w alfabecie brajla. Informacja o numerze pokoju znajduje się na wysokości klamki.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. W toalecie został zamontowany system SOS. Jest to przycisk pociągowy, który znajduje się w pobliżu muszli toaletowej, tak aby osoba korzystająca z WC, która potrzebuje pomocy mogła pociągnąć za sznurek przycisku pociągowego. Wówczas znajdujący się w pokoju 11 sygnalizator optyczno-akustyczny poinformuje o konieczności udzielenia pomocy.

Stopnie schodów wewnętrznych w budynku oznakowane zostały pasami żółtymi, poziomymi, kontrastowymi o chropowatej powierzchni.

Słupy/filary na korytarzach na pierwszym i drugim piętrze budynku oznakowane zostały, na dwóch wysokościach poziomymi pasami ostrzegawczymi w kolorze żółtym kontrastującym
z otoczeniem.

W urzędzie można skorzystać z lupy elektronicznej do czytania drobnego tekstu oraz z ramek do składania podpisów. Lupa znajduje się w pokoju 11. Ramki do precyzyjnego składania podpisu znajdują się w pokojach na parterze: 3, 6, 8, 11, 16, na pierwszym piętrze:  105, 106, na drugim piętrze: 200, 208, 215. W sytuacji kiedy zaistnieje potrzeba na innych stanowiskach skorzystania z tego typu ułatwienia, ramki również będą dostępne.

W budynku jest pętla indukcyjna. W sytuacji zainteresowania skorzystaniem z urządzenia przez osobę z niepełnosprawnością słuchu czy osobę korzystającą z aparatów słuchowych lub implantów należy zgłosić to w pokoju 11.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miasta Bielsk Podlaski

Wytwarzający/odpowiadający: Jarosław Borowski - Burmistrz Miasta Bielsk Podlaski

Data wytworzenia: 2020-04-03

Wprowadzający: Krzysztof Wróblewski

Data modyfikacji: 2024-03-22

Opublikował: Krzysztof Wróblewski

Data publikacji: 2020-04-03